ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

סורים חמושים התקרבו לגבול - אתר החרמון פונה

קבוצת חמושים שהתקרבה לגבול יצרה חשש לניסיון לביצוע פיגוע, ואתר החרמון העליון פונה ממבקרים • הרמטכ"ל: "הג'יהאד העולמי ממשיך להתבסס בסוריה"

החרמון. צילום ארכיון: יעקב נחומי
החרמון. צילום ארכיון: יעקב נחומי



אתר החרמון העליון פונה היום ממטיילים, זאת לאחר שקבוצה של כ-50 אזרחים סורים - בהם כמה חמושים, התקרבה לגבול המשותף עם ישראל, ליד החרמון מצדו המזרחי.

תצפיתניות של פיקוד צפון הבחינו כי הקבוצה נעצרה במרחק של כ-500 מטרים מהגבול, ולא היה חשד לחדירה. אך בכל זאת היה מי שחשש כי התקרבות קבוצת הפליטים לאיזור הגבול היא פעולת הסחה כפי שקרה בעבר, ובעקבות כך פונו עשרות מטיילים, והועלתה רמת הכוננות באיזור.

בשבוע שעבר התפוצצו מספר פצצות מרגמה ברמת הגולן, מצה"ל נמסר כי מדובר בפצצות שנורו במסגרת מלחמות פנימיות ולא כוונו לעבר ישראל.

מעט מוקדם יותר נשמעו מספר פיצוצים במעוז החיזבאללה בכפר נבי שית בלבנון, לא רחוק מהגבול הסורי. סוכנות הידיעות AFP מסרה כי שבעה בני אדם נהרגו במקום, דיווחים אחרים מדברים על תשעה הרוגים. כלי תקשורת המזוהים עם חיזבאללה טענו שמטוס ישראלי חג באזור.

מקורות לבנוניים מסרו דיווחים סותרים על אודות הפיצוצים. בחלק מהדיווחים נמסר כי מדובר בפיצוץ מחסני תחמושת. גורמי ביטחון בביירות מסרו כי הפיצוצים היו בתוך בית, שייתכן שהוחזקו בו כלי נשק. תחנת רדיו בלבנון דיווחה כי בניין בן ארבע קומות קרס כתוצאה מהפיצוץ וכי רבים נקברו תחתיו.

צבא לבנון הטיל סגר על האזור ופתח בחקירה לבירור נסיבות הפיצוץ.

הבוקר התפוצצו בעיר חאלב שלושה מטעני חבלה, סמוך לבנייני הממשל. על פי דיווחים, כ-40 בני-אדם נהרגו בפיגוע המשולב, בעוד גורמים רשמיים העמידו את מניין ההרוגים על 27. עוד עשרות בני אדם נפצעו.

הרמטכ"ל בזירת הפיגוע בהר חריף. צילום: דו"צצילום: הרמטכ"ל בזירת הפיגוע בהר חריף. צילום: דו"צ
הרמטכ"ל בזירת הפיגוע בהר חריף. צילום: דו"צ


הרמטכ"ל: הג'יהאד העולמי ממשיך להתבסס בסוריה

102 מפקדי כיתות מכלל יחידות השדה התארחו היום בסוכת הרמטכ"ל שהתקיימה לכבודם. רא"ל בני גנץ התייחס במהלך המפגש למתיחות הגוברת בגבול סוריה ברמת הגולן ואמר: "אנו שומעים על פוטנציאל האיום האירני, התבססות חיזבאללה בלבנון והנעשה בסוריה".

"אסד טובח בעמו ומאבד שליטה. ארגוני הטרור שם הולכים ומתבססים בצורת הג'יהאד העולמי, כך שבסוריה וברמת הגולן נתמודד עם איום צבאי רגיל אך גם עם איום טרור שהולך ומתחזק עם אמצעי לחימה רבים", הוסיף הרמטכ"ל.

בסוכה התארחו גם שני מפקדי הכיתות מגדודי הקרקל והתותחנים שהשתתפו בתקרית לפני שבועיים בגבול מצרים. רא"ל גנץ אמר להם: "לכם יש משקל אדיר בתרומה לביטחון של עם ישראל ומדינת ישראל. ישנם איומים רבים העומדים בפתחנו וניתן להתמודד מולם עם הצבא על כל זרועותיו. מה שבוודאות יקרה הוא שבזמן כלשהו יהיה מפגש קצה עם אויב מסוג כלשהו באחת הזירות, מי שיפגוש את האירוע זה אתם וכשמותכם - אתם תפגשו את האויב, בין אם בספינת הדבורה בעזה או בעצירת משט לא חוקי, בין אם בטנק, בתותח או על היבשה".

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, אמר, כי הסיפור שריגש אותו במיוחד היה סיפורו של סמ"ר נור אטש, מפקד כיתה מחטיבת גבעתי, שעלה מניו-יורק כדי לשרת בצה"ל. "נור התגייס כחייל מקא"ם (מרכז קידום אוכלוסיות מיוחדות) וגבר על המכשולים הרבים במטרה לשרת כלוחם ולהגיע לתפקיד פיקודי. נור עתיד לפקד בחוות השומר על חיילים כמוהו ובכך לסגור מעגל", תיאר תא"ל מרדכי בעמוד הפייסבוק שלו.
חרמון אתר חמושים סוריה מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד