כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"פגישת הקנאים עם הנשיא מסייעת ליהודי איראן"

שני צעירים אמריקנים יוצאי איראן הגיעו להודות לאנשי 'נטורי קרתא' על פגישתם עם נשיא איראן • הסיבה: "אחרי כל פגישה כזו יש לקהילה היהודית באיראן יותר הקלות"

"פגישת הקנאים עם הנשיא מסייעת ליהודי איראן"



שבוע לאחר פגישתם של ראשי פלג 'נטורי קרתא' עם נשיא מדינת איראן, מחמוד אחמדיניגא'ד, בבית המלון בארצות הברית, פגישה שזכתה לגינויים רבים, והיום (ד) היא זוכה דווקא לשבחים מצידם של קבוצת יהודים חרדים, הקשורים לקהילה היהודית באיראן.

בשעות אחר הצהריים הגיעו שני בחורים אמריקנים, בשנות ה-20 לחייהם, לסוכתו של יואליש קרויס בשכונת מאה שערים בירושלים. קרויס, נוהג לארח כל אחד ואחד, וסוכתו הפכה ל'אטרקציה' בשכונה.

הבחורים סיפרו כי הגיעו לסוכתו לאחר שביקשו מתושבי השכונה לפגוש את אנשי 'נטורי קרתא'. קרויס הסביר להם כי הוא לא אחד מאנשי הפלג, אך שכנו המתגורר מעליו, ישראל מאיר הירש, משתייך לפלג המדובר.

"אנחנו רוצים להודות לו על הפגישה שערכו ראשי הפלג עם הנשיא", אמרו השניים. וכשהירש המופתע הצטרף לשיחה, הם הסבירו: "יש לנו משפחה שמתגוררת באיראן, היא נמנית על הקהילה היהודית במדינה. בכל פעם שאנשי 'נטורי קרתא' נפגשים עם הנשיא, יש להם יותר ויותר הקלות בכל מה שקשור לשגרת חיי היהודים במדינה. לכן אנחנו מחפשים את אנשי פלג 'נטורי קרתא' שנפגשו עם הנשיא בשבוע שעבר להודות להם".

עוד בנושא:
'נטורי קרתא' עם נשיא איראן: "אתה אור לגויים"

הירש מצידו, הסביר לשניים את חשיבות הפגישות מבחינתו.

כזכור, ביום חמישי התקיימה הפגישה בניו-יורק, זאת לאחר שנשיא איראן תקף בעיצומו של יום הכיפורים מעל בימת עצרת הכללית של האו"ם בניו-יורק את מדינת ישראל, והכחיש את הקשר של העם היהודי לארץ-ישראל. הנשיא האיראני קיבל את פניהם בחמימות רבה, והללו הגישו לו פמוטים מכסף טהור. לדבריהם, "כדי לבטא את ברכתם שהנשיא האיראני יהיה אור לגויים בכיבוד הדדי של כל הדתות".





נטורי מברכים איראן יואליש קרויס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד