כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

"שמחו בשמחת החג" • רובשקין כותב לילדיו

עם צאת חג הסוכות כתב ר' שלום רובשקין - המרצה עונש מאסר - מכתב לבני משפחתו • במכתב המרגש הינו מגיב לראשונה לדחיית הדיון על ערעורו ומבטיח: "בקרוב אחגוג עמכם"

רובשקין  ורעייתו. צילום: בחדרי חרדים
רובשקין ורעייתו. צילום: בחדרי חרדים



"ישועת ה' כהרף עין", כך מגיב לראשונה שלום רובשקין לדחיית הדיון על ערעורו בפני בית המשפט העליון בארה"ב.

תגובתו של רובשקין מופיעה במכתב לבני משפחתו אותו שלח במוצאי יום טוב של חג הסוכות.

וכך הינו כותב: "א-גוטן מועד ילדים יקרים, פותח רובשקין את מכתבו, "ברוך ה' הטוב והמיטיב-גם זו לטובה, ישועת ה' כהרף עין, מה שברור ובטוח הוא שה' ישלח את עזרתו בהקדם ויחזיר אותי במהרה הביתה אליכם.

"עלינו לבטוח בה' גם בשעת צרה כי ה' עונה לתפילותנו. שוחחנו הרבה פעמים שביטחון בה' הכוונה היא גם כאשר אין שום דרך טבעית לעזור לו. למרות זאת יהודי צריך להאמין ולבטוח בה' כי ה' הוא הגבוה והגדול מכולם והוא מסובב כל המסובבים והוא שולט בעולם, אז מה זה משנה אם יש דרך טבעית או אין דרך טבעית לעזור לי, עכשו אנחנו צריכים רק להתחזק ולהאמין בקב"ה שהוא ורק הוא יעזור.

"אני רוצה לחלוק אתכם סיפור, מקרה שאירע פה היום:

"היום ירד פה גשם חזק וכולם נשארו בתאים שלהם או לפחות בתוך המבנה, למרות שהותר להם לצאת לחצר, או לאכול ארוחת ערב בסוכה. השעה היתה 6 אחה"צ. אכלתי את הארוחה שלי ונגשתי לממונה עלי ושאלתי אם נוכל לשוב לסוכה בעוד שעה וחצי כדי לערוך הבדלה.

"הממונה התעלם משאלתי ואמר לי לסיים את ארוחתי ולחזור לתאי. רגעים ספורים לאחר מכן ניגש אלי אחד הסוהרים ושאל אותי שאלה, עניתי לו ובקשתי ממנו להרשות לי לצאת שוב להבדלה.

"הסוהר אמר לי כי נראה שמזג האוויר עומד להשתפר ובמידה והערפל ייתפזר יותר לי לצאת מתאי לסוכה, הכל בידי שמים, אמר לי הסוהר. ואני השבתי לו שידי שמיים הם הידיים שבהם אני רוצה להיות כי הם הידיים הבטוחות ביותר.

"ואכן בשעה שבע ושלושים נפתחה דלת תאי והורשה לי לצאת להבדלה, כי הערפל אכן התפזר מעט, מיד לאחר ההבדלה חזר הערפל הכבד.

"מבחינתי זו היתה תשובתו של ה' אלי ישירות: ה' יושיט לי את ידו יוציא אותי מתוך הבור שבו אני נמצא היישר אליכם הביתה בקרוב ממש. כמו שדוד המלך אמר "השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך, והמפרשים אומרים שכאשר זורקים את ה"פעקעל" לה' אז ה' בעצמו מייצר את הכלי שיציל את החוסים בו".

בהמשך מצטט רובשקין את הפסוק "אל תבטחו בנדיבים בבן אדם שאין לו תשועה" וממשיך לחזק את בני ביתו באמונה וביטחון.

את מכתבו חותם רובשקין במילים "באהבה רבה, בשמחה גדולה, בשורות טובות, דידן ניצח, טטי(אבא) לכו ותרקדו ותשמחו בשמחת בית השואבה, ובעזרת ה' גם אני אצטרף אליכם".
רובשקין סוכות בית משפט עליון כלא בטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד