ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

הותר לפרסום: נעצר חשוד בריגול לחיזבאללה

שוטרי ימ"ר צפון עצרו צעיר תושב הצפון, החשוד שניהל מגעים עם סוכן חיזבאללה בדנמרק ותכנן פיגועים בישראל • "חשפנו חולייה נוספת של פעילי טרור"

לוחמי חיזבאללה. צילום ארכיון
לוחמי חיזבאללה. צילום ארכיון צילום: ארכיון

הצלחה נוספת לימ"ר צפון ושירות הביטחון הכללי: במהלך חודש ספטמבר 2012 נעצר מילאד בן מוחמד חטיב, תושב מג'דל כרום בן 26, החשוד כי בשנת 2007 התארח עם אישים נוספים אצל סוכן של חיזבאללה בדנמרק.

במפגשים של החשוד עם הסוכן, בורהאן חטיב, שוחחו השניים על הסכסוך הקמת ארגון דמוי חיזבאללה בתוך ישראל, שיוכל להוציא לפועל פיגועים. בשנים 2009 ו-2010 התקיימו מפגשים נוספים בין השניים בדנמרק ובטורקיה, במהלכם הסוכן תידרך הסוכן את החשוד לבצע תצפיות, איסוף מודיעין, ולימד אותו על דרכי תקשורת לא אלקטרונית, כדי להימנע מחשיפה.

החשוד חזר ארצה והחל באיסוף מידע רגיש על בסיסי צה"ל, תחמושת, זמני נסיעות בין בסיסים, מידע רגיש על בסיסי רפא"ל, מחסני נשק צהליים ומידע רגיש אודות אישי ציבור, כגון ח"כים.

החשוד אסף מידע אודות ביקור נשיא המדינה, שמעון פרס, במג'דל כרום באוגוסט 2012 וגייס את גיסו של ראש מועצת מג'דל כרום כדי לאסוף פרטים אודות הביקור, כגון מספר מאבטחים, סוגי כלי רכב ומספרם ועוד.

החשוד הואשם היום בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לסיוע לאייב בזמן מלחמה, סיוע לאויב בזמן מלחמה וריגול.

מפקד ימ"ר צפון, נצ"מ מיכאל שפשק, אמר כי: "חשיפת הפרשה היא הצלחה נוספת לימ"ר מחוז צפון ולשב"כ. שיתוף הפעולה המוצלח בין מחוז צפון לשב"כ חשף בעבר חוליות וסיכל פיגועים. אין ספק כי הפרשייה הנוכחית חשפה חולייה נוספת של פעילי טרור כנגד מדינת ישראל, אשר התכוונה לפעול נגד מוסדות ואישים בתוך ישראל".
טרור חיזבאללה ריגול משטרה צפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד