ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אושפיזין דיוסף • האדמו"ר מספינקא בשכם

אלפי איש עלו לקברו של יוסף הצדיק בשכם • עם הבאים היה האדמו"ר מספינקא, שגם סייר ביישובי השומרון • שיבח את המתיישבים: "אם מתנגדים לכם סימן שאתם בדרך הקדושה"

צילום: מאיר ברכיה - מועצה אזורית שומרון
צילום: מאיר ברכיה - מועצה אזורית שומרון



חודש לאחר ביקורו של האדמו"ר מויז'ניץ באלון מורה ובקבר יוסף, ביקר אמש (ד) האדמו"ר מספינקא.

למעלה מ-2,000 איש מרחבי הארץ השתתפו אמש (ד), בכניסה מיוחדת לקבר יוסף לרגל "אושפיזין יוסף" בחג הסוכות. הכניסה התקיימה באישור וליווי צה"ל ואורגנה ע"י המועצה האזורית שומרון ואגודת "שכם אחד".

להתרגשות מיוחדת זכתה הגעתו של האדמו"ר מספינקא, שקיים קודם סיור קצר בשומרון, במסגרתו נכנס לחוות גלעד וביקר בישוב יצהר.



ביצהר התקבל באדמו"ר בסוכתו של רב הישוב וראש כולל הרבנות שבמקום הרב דוד דודקביץ. בקבלת הפנים השתתף גם ראש המועצה האזורית שומרון.

לאחר קבלת הפנים החמה, התקיימה בסוכת בית הכנסת ביצהר התוועדות רבתי משותפת לתושבי הישוב ולעשרות מנכבדי חסידי ספינקא שהתלוו לאדמו"ר.

מיד לאחר מכן נכנסו האדמו"ר, הרב דודקביץ וראש המועצה גרשון מסיקה לקבר יוסף, שם התקבל האדמו"ר בחמימות ע"י רב השומרון הרב אליקים לבנון.

האדמו"ר התפלל בהתרגשות, קרא פסוקי תהילים בקול, כשהציבור חוזר אחריו בקול.

המהלך ההתוועדות קודם לכן, נשא האדמו"ר דברי חיזוק נרגשים להתיישבות ביהודה ושומרון ואמר בין השאר: "אבן הבוחן לדעת אם משהו קשור לקדושה הוא ההתנגדות שקמה לו. אם יש התנגדות סימן שאתם הולכים בדרך הקדושה. בהגיה של החסידים בברכת גמר חתימה טובה – 'גמר חסימה טובה', ישנה גם משמעות להסרת כל החסימות".

האדמו"ר מספינקא איחל בחיוך לראש המועצה האזורית גרשון מסיקה שיהיה גם ראש העיר של שכם.

הרב דוד דודקביץ רב היישוב יצהר אמר כי אחד התפקידים של נחלת יוסף הוא להרגיש שאנשים אחים אנחנו. "יש לעיתים יותר מידי מרחקים בין קהל יראי ה', ותפקידנו להתקרב בינינו".

רב השומרון הרב אליקים לבנון, אמר כי "יוסף הצדיק מאחד בין חלקי עם ישראל, ומכוחו נשאב כוחות לאחדות ולשמחה".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר: "עם ישראל מגיע מהמוניו ומגיע את הכמיהה העזה שלו לקברו של יוסף הצדיק. ניתן לראות את כל הגוונים של העם המגיעים להתפלל ולהתחבר לזמותו של יוסף הצדיק. אני קורא לממשלת ישראל לתקן את המעוות ולחזור ולאפשר את השהייה היהודית הקבועה בקבר יוסף, דבר שעוגן אפילו בהסכמי אוסלו, שם נקבע שקבר יוסף ישאר בשליטה מלאה של מדינת ישראל".

צילום: מאיר ברכיה - מועצה אזורית שומרון



















קבר יוסף ספינקא שכם שומרון ארץ ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד