כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ארגוני המחאה לוחצים על צה"ל: "לגייס מייד חרדים"

שורה של ארגונים חברתיים התאחדו בדרישה מצה"ל להתחיל בגיוס בני-ישיבה • בין הארגונים: התאחדות הסטודנטים וארגון אם תרצו • מאיימים: "נפתח בצעדי מחאה"

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

25 ארגונים חברתיים, כולל התאחדות הסטודנטים וארגוני דמאל וימין, דורשים לקיים את חוק שירות ביטחון כללי - ולהתחיל לגייס את בני הישיבות.

הארגונים פנו למכתב לשר הבטחון אהוד ברק ומזכירים כי חוק טל בוטל בסוף חודש יולי בעקבות פסיקת בג"ץ, על כן, החוק התקף הינו חוק שירות ביטחון כללי.

"על פי הודעה שהוצאת, צה"ל היה אמור להגיש תוכנית עבודה עד סוף אוגוסט. מאז עבר חודש, ועל פי הידוע לנו לא פורסמה תוכנית", כתבו המארגנים והוסיפו: "עברו חודשיים מאז ביטול חוק טל, וטרם גוייס חרדי אחד, בכך, אתה עובר על החוק ועושה שימוש פוליטי בצה"ל".

הארגונים הוסיפו כי בכוונתם לחדש את המאבק הציבורי, "והפעם, אם לא נקבל הסבר, הוא יהיה ממוקד בך – כאחראי על המצב", כתבו לברק.

בארגונים טוענים כי למרות שנכתבה תכנית לגיוס חרדים שתחליף את חוק טל, היא טרם יצאה לפועל בשל החלטה של שר הביטחון ברק. "התכנית לא מיושמת בגלל החלטה שלך שלא לקדם את היישום, מסיבות השמורות עימך. אתה הופך את צה"ל לגוף העובר על החוק כאשר אינו מגייס כ-55 אלף תלמידי ישיבות אשר אמורים להתגייס. אי הפעולה שלך גורמת לעוול מוסרי, ביטחוני, משפטי וחברתי. אנו דורשים ליישם את חוק שירות ביטחון בדחיפות", כותבים בארגונים לסיכום. "האפליה בין המיעוט המשרת לבין הרוב המשתמט פוגעת בביטחון ישראל"

בין הארגונים החתומים על המכתב, הפורום לשוויון בנטל, תנועת התעוררות בירושלים, תנועת המחנה המשותף, עמותת חדו"ש, מועצת התלמידים והנוער, עמותת יש סיכוי, ארגון יד לבנים, עמותת צדק למשפחות הנופלים במערכות ישראל, תנועת ישראל חופשית, תנועת אומ"ץ, המועצה לשלום ובטחון, ואם תרצו.
גיוס חרדים בני ישיבה חוק טל התאחדות הסטודנטים צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד