כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בריסק נגד 'העדה': "פוחזים, רודפי שלמונים" • להאזנה

הגרא"י סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק, תקף בחריפות את חברי בד"צ 'העדה החרדית' • "ייבאו רב מ'גערער שטיבל'" • "מה שנשאר ב'עדה' זה הגרי"ט וייס והרב אולמן" • בלעדי

הגרא"י סולובייצ'יק. צילום ארכיון: יעקב כהן
הגרא"י סולובייצ'יק. צילום ארכיון: יעקב כהן

מלחמה פנימית חריפה ב'עדה החרדית': הגרא"י סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק, ומי שנחשב לדמות הליטאית הנכבדה ביותר ב'עדה', יצא במתקפה חריפה נגד דייני בד"צ 'העדה החרדית' ונגד עסקני 'ועד הכשרות' של 'העדה', שלטענתו הם המחליטים לגבי נושא הקברים, ולא רבני 'העדה'.

בשיחת חג שנשא בפני מאות תלמידים בהיכל ישיבת בריסק ביום חמישי האחרון, השתלח הגרא"י סולובייצי'ק בחריפות רבה בממסד של 'העדה החרדית'.

"בושי לך ירושלים", פתח הגרא"י את שיחתו, "שהיו צריכים לנסוע עד אנטוורפן הרחוקה, לייבא רב 'מגערער שטיבל' כדי שהוא יתפקד כגאב"ד העדה החרדית, ובסופו של דבר לא נכנע לתכתיבים שלהם, על אף שהם חשבו שעם הזמן, הוא יישר קו עם ועד הכשרות של 'העדה החרדית', אבל למעשה הוא זה שעומד בשער נגד כל נסיון של 'חיטוטי שכבי'".





בתוך הדברים שאמר, התייחס הגרא"י גם למוסד 'ועד הכשרות', "שהדאגה היחידה שלהם, היא איך לגרוף הון ושלמונים. והם המכתיבים לרבנים איך ומה לפסוק בעניין חפירות הקברים בבית שמש".

הגרא"י הוסיף והדגיש כי ר' דוד שמידל 'נקי' מבחינתו: "על אף שהרב דוד שמידל שהוא היחיד שדואג להצלת קברי ישראל מביזיון כבר חמישים שנה, והאבא (הגרי"ד סולוביצייק זצ"ל. פ.ר.) אמר לנו כל הזמן שאפילו בעת מנוחתו הקצרה, אפשר להעיר אותו אם ר' דוד שמידל מגיע. ואפשר לזקוף לזכותו את כל הצלות הקברים עד היום הזה".

כפי שנשמע 'בין השיטין' בשיחה, הואשמו אנשי 'ועד הכשרות' בכך שהם קשורים בהשקעה במתחם גולובנציץ בעיר בית שמש. כך טען, "בחדר אחד יושבים הרבנים לדון בעניין החפירות, ובחדר השני יושבים אנשי 'ועד הכשרות' ודנים איך להכתיב לרבנים להתיר את החפירות, בתואנה שמכיון שאלמנות ויתומים השקיעו ברכישת דירות על השטח המפוקפק הזה, בה בשעה שהם רוצים לבנות מחסני מזון לרווחת היזמים.

"בועד הכשרות, יושבים כמה פוחזים וריקים שאינם יודעים ללמוד בכלל, והם הקובעים לרבנים מה לפסוק, מה שנשאר כיום בעדה החרדית, זה הגרי"ט וייס והרב אולמן מגבעת שאול".

גורמים בכירים בעדה החרדית הגיבו ל'בחדרי חרדים': "על אף שהדברים נכונים למרבה הצער, לא היה צורך לתקוף בצורה כזאת".
העדה סולובייצ'יק התקפה קברים עסקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד