כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חקירת המזל"ט: כישלון חלקי • המפעיל: חיזבאללה

מחקירת אירוע חדירת המזל"ט עולה כי הוא חצה שטח ניכר בקו החוף של ישראל, ובו מתקנים רגישים • ההערכה בצה"ל: חיזבאללה עומד מאחורי שיגור המזל"ט

יירוט המזל"ט
יירוט המזל"ט צילום: צילום מסך

ערוץ הטלוויזיה הלבנוני אל מיאדין דיווח הבוקר (א) כי המזל"ט ששוגר במהלך השבת לישראל, ויורט בסופו של דבר בדרום הר חברון, נשלח על ידי ארגון חיזבאללה.

לדברי אנשי הערוץ, המזל"ט חדר לעומק של מאה קילומטר בתוך ישראל ויצר פאניקה במדינה. עם זאת, אמינות הדברים מוטלת בספק, ולא ידוע מהן מקורותיה של התחנה.

גם במערכת הביטחון הגיעו למסקנה דומה כי חיזבאללה עמד מאחורי שיגור המזל"ט. בצה"ל טענו כי המזל"ט היה נתון למעקב עוד כאשר היה מעל הים, במשך 20 דקות לפני שיורט, והוא לא נשא עמו חומרי נפץ אלא היה מיועד למטרת איסוף מודיעין.

גורמים בצה"ל שיבחו את טייס הקרב שיירט את המזל"ט, היות ומדובר בפעולה מורכבת למדי, אך גם לא חסכו ביקורת מחיל הים, לדבריהם, עד שהגיע לאיזור החדירה - עבר המזל"ט לאורך קו החוף של ישראל בשורה של מתקנים ואזורים רגישים.

החשש הגובר הוא כי האיראנים עשויים להחליט להפעיל באופן שיטתי מזלטי"ם זהים, שינחתו כשהם טעונים בחומר נפץ על אסדות הקידוח הישראליות בשדות הגז, פיצוץ כזה על אסדה עשוי לגרום לנזק עצום - כלכלית ומורלית.
מזל''ט יירוט מודיעין אסדות איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד