כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

סקר חדש: רומני מוביל על אובמה ב-4 אחוז

על רקע הסקרים המתפרסמים לאחר העימות הטלוויזיוני: המועמד הרפובליקני לנשיאות תקף בחריפות את אובמה על צינון היחסים עם ישראל והתייחס לסכנה האיראנית

מיט רומני בישראל. צילום: פלאש 90
מיט רומני בישראל. צילום: פלאש 90

לאחר שהביס לפני כשבוע בנוק אאוט מוחלט את הנשיא המכהן ברק אובמה בעימות בטלוויזיוני שהתקיים ביניהם, ממשיך המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב - מיט רומני - להתבטא בחריפות נגד אובמה ויחסו לישראל.

"היחסים בין נשיא ארצות הברית לראש ממשלת ישראל, בת הברית הקרובה שלנו באיזור, סבלו מתיחות גדולה. הנשיא הצהיר בפירוש כי המטרה שלו היא לחדד ולהעמיק את ההבדלים בין המדינות, והוא הצליח", טען רומני.

"זהו מצב מסוכן שפוגע בתהליך השלום במזרח התיכון ומקשיח את עמדות האויבים שלנו, במיוחד איראן, שקרובה יותר מאי פעם לנשק גרעיני. היא מעולם לא הסבה סכנה גדולה יותר לידידותינו ובנות בריתנו ולנו, והיא לא מתנהגת כמי שארצות הברית מרתיעה אותה. כנשיא, אאשרר את קשרינו ההיסטוריים עם ישראל ואת מחויבותינו המתמדת לביטחונה. אסור שהעולם יראה פער בין שתי המדינות הללו".

רומני התייחס גם לעימות הצבאי בסוריה, ולעמדתו לפיה ארה"ב צריכה לתמוך בנשק וסיוע למורדים: "עלינו לפעול יחד עם שותפינו כדי לזהות את חברי האופוזיציה השותפים לערכינו, ולהבטיח שהם יקבלו את הנשק הנדרש כדי להביס את הטנקים, המסוקים ומטוסי הקרב של אסד", אמר.

במקביל להצהרת התמיכה המפתיעה ויישור הקו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתברר כי גם בסקרים צובר רומני תנופה מחודשת.

לאחר שאובמה כבר פתח פער שנע בין 5% ל-8% לפני ביצוע העימות. מגלים סקרים חדשים בימים האחרונים כי רומני מחק את הפער לחלוטין, סקר 'גאלופ' העניק ל-2 המועמדים תמיכה של 47%, ואילו סקר נוסף הרחיק לכת ונתן לרומני יתרון של 4%.
אובמה רומני ארה''ב איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד