י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הפתעה: הגרי"ש אלישיב מתיר sms

במהלך מאבק נגד 'קו הציבור' הוציא הגר"צ פרידמן מכתב המגלה: ההודעות הכתובות בטלפונים הסוללאריים הכשרים מותרים, וסמכויות 'הוועדה לענייני תקשורת' מוגבלות

הפתעה: הגרי"ש אלישיב מתיר sms

האם יתאפשר בקרוב לשגר הודעות sms גם מהטלפונים הסלולאריים הכשרים? אם לשפוט לפי מכתב שכתב הגאון רבי צבי פרידמן, רב שכונת אור חיים בבני ברק, ממה ששמע מהגרי"ש אלישיב - יתכן שכן.

במכתב ששיגר הגר"צ פרידמן אל מזכיר 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת', הרב חיים לאנג, במהלך מאבק שהתנהל נגד קו החדשות הטלפוני 'קו הציבור', הוא כותב:

ערש"ק "אם בחוקותי תלכו"
לכ' ידידנו העוסק בצרכי ציבור באמונה הרב חיים לנג

שלום וברכה!

מצאתי לנכון לסכם את שיחותינו הטלפוניות שנערכו בימים האחרונים.

שמעתי כמה פעמים ממרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב שליט"א, שהמשימה שתוטל על חברי הוועדה לענייני תקשורת, היא אחת ויחידה, לדאוג לכך שהפרסומים יהיו נקיים מענייני כיעור וניבול פה וכיו"ב וזה הכל!

מלבד נושאים חמורים אלו, הכל יכול להיות משודר, כגון ענייני מסחר ואינפורמציה על דיווחים לציבור, על כל תחום שהוא מענין את הציבור, מהבנתי כולל בעניין דיווח על ההתנהלות בענין חצרות הרבנים וחוגי הרבנים בישיבות, ודברים שונים הנכללים במסגרת היהדות החרדית, וכל אחד רשאי לשדר על כך על פי תפיסת העולם של החוג שהוא משתייך אליו, ואין לוועדה להתערב כלל בתוכן השידורים בתנאי שיהיו נקיים מהנ"ל.

ואגב מרן שליט"א אף אינו שולל משלוח הודעות כתובות, בתנאי שניתן יהיה להבטיח שיעמדו בקריטוריונים הנ"ל.

בברכה מרובה

צבי פרידמן"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד