ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הולכים לקלפי: נתניהו יכריז הערב על בחירות

קשיים משמעותיים בהעברת התקציב וסבב פגישות שקיים עם נציגי מפלגות הקואליציה, גרמו לראש הממשלה להחליט: הולכים לבחירות • תאריך היעד: תחילת פברואר

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ריח הבחירות שוב באוויר: בסביבת ראש הממשלה מאשרים כי כבר הערב (ג) יודיע בנימין נתניהו על הקדמת הבחירות. שמועות כאלה הופצו גם אתמול, אך ביממה האחרונה קיים ראש הממשלה סבב פגישות עם מפלגות הקואליציה, בסיומן נפלה כנראה ההכרעה - הולכים לבחירות.

את הפגישה האחרונה קיים ראש הממשלה עם נציגי יהדות התורה, סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן וח"כ משה גפני. במהלך הפגישה אמנם שוחח עימם ראש הממשלה, כמו עם יתר ראשי המפלגות, על י התקציב, אך הרושם היה שפניו לבחירות.

הסיבה המרכזית בשלה נאלץ נתניהו להקדים את הבחירות היא סוגיית תקציב המדינה 2013, הצפוי להיתקל בקשיים רבים. נתניהו יודע כי בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית הוא עשוי להיתקל בקושי משמעותי אם יחפוץ להעביר 'תקציב אחראי', ולכן הוא עשוי לגשת לבחירות קודם, כדי לקבל מנדט חוזר מהציבור ל'קיצוצים כואבים'.

לפי הערכת הבכירים, לוח הזמנים הצפוי יחל מיד עם תחילת מושב החורף, אז תפוזר הכנסת.

בין אמצע נובמבר לתחילת דצמבר יתקיימו הפריימריז בליכוד וב-5 או ב-12 בפברואר יתקיימו הבחירות, כחצי שנה לפי המועד הרשמי לסיום כהונתה של הממשלה.
בחירות נתניהו קלפי תקציב קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד