ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

בביתר שינו כיוון: אולם משחקים לנוער נושר

ביתר עילית מתמודדת בעשור האחרון עם נוער נושר. אלא שכעת את שיטות הטיפול של 'משרת הצניעות' מחליף טרנד חדש, בגיבוי העירייה ועסקני העיר: גוף המטפל בנוער בדרכי נועם

עיר התורה והחסידות בערי יהודה
עיר התורה והחסידות בערי יהודה


בשבועות האחרונים מתפרסמות מודעות, מטעם הבד"צ לקהילות האשכנזים בביתר עלית, הפונות בקריאה נרגשת לתושבי ביתר עילית, כדי שירימו את תרומתם ויהיו לעזר "לשומרי צביונה" של העיר, העושים לילותיהם כימים בחירוף נפש.

במודעות, המתנוססות ברחבי העיר ביתר, נקרא הציבור לתרום 36 שקלים בשנה. התמורה נשארת כרגיל: "כל המוסיף מוסיפין לו משמים". אלא שהפעם מתלווה לה ערך מוסף, בדמות שמירת צביונה של עיר התורה והחסידות בהרי יהודה.

ביתר עילית ידעה בעשור האחרון לא מעט עליות ומורדות בהתמודדות היום יומית עם נוער נושר, ועם תושבים שאינם עונים על הקריטריונים של גורמים שונים בעיר.

דרכי הטיפול היו 'ועדת איכלוס' אנונימית, שכפי הנראה באחרונה המעיטה מפעולתה, ולדרכה הצטרפה חברתה הוותיקה 'משמרת הצניעות'.

כעת מחליף אותם טרנד חדש, המגובה על-ידי עיריית ביתר עילית ועסקנים בעיר: גוף המטפל בנוער בדרכי נועם.

עבודתם של האברכים המפעילים את ארגון זה מתבטאת בשינוי הגישה הנוקשה שהיתה מקובלת עד כה, והם מתרכזים בקירוב בני הנוער הנושרים בדרך נעימה ובניסיון להבין את מצוקותיהם.

כחלק מהפרויקט הוקם אולם משחקים, המשלב גם לימודים תורניים, והנוער זוכה לתמיכה צמודה מצד אברכים תושבי העיר. באחרונה נקלע הארגון לקשיים תקציביים, ובעקבות כך פורסמו מודעות ההתרמה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד