כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מתחילת השנה נהרגו עשרה אנשים בכביש 31

כביש הדמים גובה הרוג בכל חודש. אור ירוק: "על הרשויות להגביר את קצב העבודות להיות בעל שני נתיבי נסיעה עם מפרדה קשיחה במרכזו"

כביש 31
כביש 31



כביש 31 ממשיך להיות הכביש המסוכן ביותר בישראל. מתחילת שנת 2012, קיפחו את חייהם עשרה בני אדם שנסעו על הכביש – ממוצע של הרוג בכל חודש. ב-6 באוקטובר 2012, נהרג תאופיק אל אטרש בן 31 משבט אל אטרש, כשהתהפך עם רכבו בכביש 31. יומיים לאחר מכן, ב-8 באוקטובר 2012, נהרגה גלי מנטש, אם לארבעה ילדים מראשון לציון, בתאונת דרכים חזיתית, בין להבים לצומת שוקת, בכביש 31.

כביש 31 מערד עד להבים מאופיין במסלול אחד לכל כיוון ללא מפרדה קשיחה בין הנתיבים, אשר תמנע מעבר כלי רכב לנתיב הנגדי ותמנע תאונות חזיתיות. בשנה האחרונה הכריזה עמותת "אור ירוק" על הכביש כ"כביש אדום" – כביש בעל מספר גבוה של נפגעים, שניתן לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בו, על ידי שיפור התשתית. שמואל אבואב, מננכ"ל אור ירוק פנה בעבר לראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ וראש עיריית ערד, טלי פלוסקוב בבקשה כי ירתמו למאבק לשיפור התשתית בכביש. כביש 31 בחלקו המסוכן נחלק לשני חלקים, מערד עד שוקת ומצומת שוקת ללהבים. בחלק שמערד לצומת שוקת מתנהלות עבודות של חברת מע"צ בצורה איטית, כשעיקר הבעיה היא בסביבת הישובים חורה וכסייפה. הקטע השני, מצומת שוקת עד ללהבים, עבר לאחרונה לאחריות חברת "דרך ארץ", ולא מתנהלות בו עבודות לשיפור התשתית.

עמותת אור ירוק: "כביש 31 ממשיך לגבות את חייהם של משתמשי הדרך שנוסעים בו. על הרשויות להגביר את קצב העבודות בקטע הכביש שמערד לכיוון צומת שוקת. במקביל יש לטפל גם בקטע הכביש מצומת שוקת לכיוון להבים. על הכביש להיות בעל שני נתיבי נסיעה עם מפרדה קשיחה במרכזו, שתמנע תאונות חזיתיות. יש לוודא כי תותקן תאורה מלאה לכל אורך הכביש וכי היציאה והכניסה אל הישובים, תתבצע בצורה בטוחה.

מפת היפגעות בכביש 31


אור ירוק כביש הרוגים תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד