ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

נפל על משמרתו

כשהחלה בניית המקווה בקריית בעלזא, מהגדולים והיפים בארץ, ביקש חבר הבד"ץ, הגר"מ ברנסדרופר זצ"ל, ללוות את כל הליכי הבנייה של "המקווה המהודר ביותר בעולם", אבל לא זכה לסיים

הגר"מ ברנסדרופר זצ"ל עם תוכניות המקווה
הגר"מ ברנסדרופר זצ"ל עם תוכניות המקווה

בקריית בעלזא בירושלים מורגש בשנים האחרונות חסרון של מקווה נשים שייתן מענה הולם לריבוי שחל בשכונה. הבניה המואצת בשנים האחרונות באזור הקריה, הביאה למצוקה קשה, ועסקנים מחסידות בעלזא החליטו לפעול.

לאחר דיונים קדחתניים, הוחלט להקים מקווה טהרה, מהגדולים והיפים בארץ. את המקווה מיקמו במלון דירות שמוקם בימים אלו בקריה. הבניה המעשית החלה לפני כחצי שנה, כשבמהלכה מתייעצים העסקנים עם מורי הלכה על דקדוקי הלכה שונים, שיושמו הלכה למעשה בבניית המקווה החדש.

מכיוון שבמקום מתגוררים מכל העדות והחוגים, ביקש האדמו"ר מבעלזא להתייעץ עם כל פוסקי ההלכה. כך הגיע למקום הגרש"מ עמאר, ופוסקי הלכה רבים אחרים.


כשהחלה הבניה, הזמינו העסקנים למקום את הגר"מ ברנסדורפר זצ"ל, בעל ה'קנה בשם', יחד עם הגר"י כ"ץ, דומ"ץ חסידי באיאן בארה"ב ומומחה לענייני מקוואות, על מנת שאלו יחוו את דעתם על הבניה.

מדובר במקווה שיש בו חידושים מפליגים. כך, למשל, בכל הבורות יהיו מי גשמים בלבד. מי הגשמים יקוו במיכלי ענק, שהוצבו על הגג. מדובר במיכלים בעלי יכולת קיבול של כמיליון קוב מי גשמים, ואלו ירדו היישר לבורות. בשונה מהמקובל במקוואות אחרות, ברוב הבורות לא יהיו מי ברז כלל, והמים האצורים יסוננו בעזרת מערכת פילטרים קפדנית ואיכותית. כך, למשל, גם יש במקום בור התואם את שיטת חב"ד, המכונה 'בור על גבי בור'. מדובר למעשה במקווה, שאמור לשרת את כל רובדי האוכלוסיה החרדית, ונותן מענה הלכתי מושלם למגוון הדעות הקיימות בהלכה.


הגר"מ, שבדק מקרוב את כל ההיבטים, הביע את הערכתו הרבה ליזמים, וביקש מהם להזמינו לכל התהליכים הכרוכים בבניית המקווה, בשל רצונו לפקח על הנעשה. "לדעתי", התבטא רבי מאיר בסיפוק, "זו תהיה המקווה המהודרת ביותר בירושלים, ושמא אף בכל העולם כולו".

הגר"מ הדגיש, כי מי הגשמים המגיעים ישר מהמיכלים בריאים מאוד לגוף, וכי הם עושים תיקון גדול לגוף ולנפש.

וכך, הגר"מ שהחל במלאכה לא יזכה לראותה בסיומה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד