כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

רב מושב ברוש הודה בגניבת ספרי התורה - וישוחרר

רב מושב ברוש הודה בגניבת ספרי התורה של המושב, והבטיח לפצות את הניזוקים • המשטרה תערער לבית המשפט המחוזי נגד החלטת השופט לשחררו למעצר בית

ספרי התורה שנגנבו
ספרי התורה שנגנבו



בית המשפט השלום בבאר שבע הורה היום (ד') לשחרר למעצר בית בירושלים את רב המושב ברוש שבנגב, לאחר שנעצר אתמול בחשד שגנב 7 ספרי תורה. מהדיון עולה, כי הרב שיתף פעולה בחקירה, הודה במעשה, מסר את שמותיהם של האנשים שקיבלו ממנו את ספרי התורה והבטיח לפצות את האנשים שניזוקו בעקבות מעשיו.

בבקשה להארכת המעצר ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו ב-8 ימים, בטענה כי יש חשש לשיבוש הליכי חקירה, הימלטות מהדין של הרב ומסוכנות לציבור אם ישוחרר.

נציג המשטרה חשף בדיון, כי הרב שיתף פעולה בחקירה וסיפר על השתלשלות המעשים בהם הוא חשוד, חשף את שמות האנשים שקיבלו ממנו את ספרי התורה, אך סירב לומר האם סיפר אלו סכומים קיבל עבור הספרים.

עורך הדין רפי ליטן שמייצג את הרב אמר בתגובה לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו: "בעצם מי שחשף את הפרשיה בפני המשטרה היה ולא אחר מאשר המשיב (הרב- י.א.) שבא להתוודות על כל מה שמיוחס לו, תאר את כל האירועים, אותם האנשים שקיבלו ואותם אנשים שהוא מתכוון לפצות על הנזקים שנגרמו להם.

"לבוא ולטעון לשיבוש, למסוכנות או להימלטות, כמובן שאין לזה על מה לסמוך או להתבסס".

השופט גד גדעון קבע בהחלטתו כי היות והרב מסר בחקירה את שמותם של האנשים להם נמכרו הספרים ושיתף פעולה, הוא יקבל את חלופת המעצר ויורה לשחררו למעצר בית בבית אמו בירושלים. הוא אסר על הרב להגיע למושב, ליצור קשר עם המעורבים, והורה לו בימי מעצר הבית להתנתק מכל אמצעי תקשורת.

בנוסף, נאסר עליו לקבל מבקרים בבית, למעט רעייתו וילדיו.

המשטרה הגישה עיכוב ביצוע להחלטה. כיוון שכך, שחרורו נדחה עד מחר בשעה 12:00 בצהריים. המשטרה תודיע בשעה 16:00 האם היא מתכוונת להגיש ערר לבית המשפט המחוזי נגד החלטת השופט. אם יוחלט שלא להגיש ערר, הרב ישוחרר.

כזכור, במוצאי חג שמחת תורה גילו מתפללי בית הכנסת במושב כי הגווילים בשבעת ספרי התורה נגנבו ובמקומם הוכנסו בריסטולים בניסיון להסתיר את דבר המעשה. מאוחר יותר הם הגישו תלונה במשטרה נגד הרב רוזיליו שהודה בפניהם כי הוא ביצע את המעשה. הם העריכו כי עשה זאת לאחר שנקלע לחובות כספיים.

עדכון: המשטרה החליטה להגיש ערעור נגד ההחלטה לשחרר את הרב רוזיליו, מחר יתקיים דיון נוסף בעניינו, בו יוחלט האם להאריך את מעצרו או שמא לשחררו למעצר בית.

עדכון אחרון: 18:25

ברוש ספר תורה בית המשפט משטרה גווילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד