י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מבוכה ב 'קדימה': שמה של המפלגה כולל את לבני

השם המלא של מפלגת קדימה הינה: "קדימה - עם ציפי לבני לראשות הממשלה" • כדי לשנות את השם על המפלגה לקבל אישור מיוחד מוועדת הכנסת • וזה עוד לא הכל

ציפי לבני. צילום: פלאש90
ציפי לבני. צילום: פלאש90

הצרות ב'קדימה', כך נראה, באות בצרורות.

אם לא די לה למפלגה המרוסקת בסקרים, במהלך הימים האחרונים התגלה נתון מביך נוסף: שמה הרשמי של סיעת קדימה כולל את שמה של ציפי לבני - "קדימה - עם ציפי לבני לראשות הממשלה".

כזכור, ב-2 לאפריל נבחר שאול מופז לכהן כיו"ר המפלגה, אלא שכדי לשנות את שמה של הסיעה ל"קדימה - עם שאול מופז לראשות הממשלה" (או שמא תחליט הסיעה שלא להבליט יתר על המידה את האיש שלא זכה לאהדה תקשורתית במהלך החודשים האחרונים) יהא עליה לפנות לוועדת הכנסת, וזאת כפי שמחייב סעיף 10 לתקנון הכנסת.

'צרה' נוספת המרחפת מעל לראשה של הסיעה היא חובת הפריימריז: לאחרונה רבו הפניות של חברי המפלגה התומכים בביטול ההליך ובחזרה לתקנון הסיעה כפי שנקבע על ידי יו"ר הסיעה לשעבר אהוד אולמרט. על פי התקנון וועדה מסדרת בראשותו של יו"ר מפלגה היא שתרכיב את הרשימה.

חברי הכנסת התומכים במהלך טוענים כי הדבר יחסוך מלחמות מיותרות בין חברי הכנסת בשטח, ובנוסף, ואולי זהו השיקול העיקרי - וועדה מסדרת תוכל 'לדלג' על חברי כנסת קיימים ולבחור 'כוכבים' שיפארו את הרשימה.

זו אולי תקוותה האחרונה של המפלגה, שמבקשת להציל את עצמה ממוות פוליטי.

כדי לבטל את הפריימריז יש לערוך שינוי קל של התקנון ולהעביר את כוח הבחירה מכמאה אלף מתפקדי השטח לוועדה. בימים הקרובים יכריע מופז בשני הנושאים הנ"ל.
קדימה ציפי לבני בחירות שאול מופז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד