ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

קרית שמונה סוערת: החרדים משתלטים על העיר

קרית שמונה סוערת: החרדים משתלטים על העיר

שבים שהגיעו לאירוע המסורתי בכיכר המרכזית בקריית שמונה, נדהמו לגלות שהעירייה והמועצה הדתית הקימו במקום מחיצה "מטעמי צניעות" • "אני חושש שהעיר תלך ותתחרד," אמר אחד מהם
עדי חשמונאי
קריית שמונה סוערת לאחר שתושבי העיר שהגיעו לפני שלושה ימים לכיכר המרכזית כדי להשתתף בהקפות המסורתיות של שמחת תורה, מצאו במקום מעין "גדר הפרדה" שהקימו העירייה והמועצה הדתית ושנועדה לחצוץ במהלך החגיגות בין גברים לנשים.
ביום שני בערב הגיעו עשרות תושבים להשתתף בהקפות השניות שמאורגנות מדי שנה בכיכר צה"ל שבעיר, אולם רבים מהם נדהמו לגלות כי מחיצת יוטה חוצה את הכיכר לשניים במטרה ליצור הפרדה בין החוגגות לחוגגים. "בכל שנה נערכות כאן הקפות שניות ותמיד הבנות היו רוקדות בנפרד, בצד השמאלי של הכיכר, וזה היה מספק," סיפר חבר מועצת העיר יגאל בוזגלו. "לא היה צורך להקים מחיצה באמצע הכיכר שגרמה לרגשות אי נוחות מצד חלק מהציבור, כדוגמת אימהות ואחיות שבאו לחגוג ביחד עם הבעלים והבנים שלהן."
"נולדתי בקריית שמונה ואני חי בה כבר עשרות שנים. מעולם לא הייתה הפרדה בין גברים לנשים בהקפות השניות שנערכות בחסות העירייה ומיועדות לכלל הציבור," אמר בזעם אחד התושבים. לדבריו, "רוב התושבים כאן הם מסורתיים, אבל רחוקים מאוד מלהיות חרדים."
על פי הנתונים הקיימים, כ25- אחוזים מתושבי קריית שמונה נמנים עם הזרם הציוני-דתי, כ40- אחוזים נוספים מגדירים עצמם כמסורתיים, ורק קהילה קטנה מאוד, הנאמדת בפחות מאחוז אחד, משתייכת לזרם החרדי. "במשך שנים רבות נשמר בקריית שמונה הסטטוס קוו בין הדתיים לחילונים," אמר חבר המועצה בוזגלו. "צביונה של העיר אינו דתי, והדתיים והחילונים חיים כאן יחדיו בהרמוניה בלי הפרדה בין נשים לגברים."
תושבים טענו כי ייתכן שהסיבה להפרדה נעוצה בהתקרבן של הבחירות המוניציפליות. "יש פה ראש עיר דתי ואנחנו נכנסים לשנת בחירות. נראה שהדתיים לוחצים עליו, ואני חושש שקריית שמונה תלך ותתחרד," אמר אחד מהם. ראש העיר, הרב נסים מלכה, הדף את הטענות ואמר כי שנות כהונתו הוכיחו שהחששות מהתחרדות העיר התבדו. לדבריו, "עיריית קריית שמונה אמנם משתתפת בהפקת אירוע ההקפות, אבל מי שמוביל אותו זאת המועצה הדתית." את תגובת המועצה הדתית לא ניתן היה להשיג עד לשעת סגירת הגיליון.
קרית שמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד