י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סערה בכוס יין

יריבות עתיקת-יומין בין המועצות הדתיות זכרון יעקב ובנימינה על מתן ההכשר ליקב 'תשבי' אמורה להגיע היום לסיומה, בהחלטת מועצת הרבנות הראשית. 'תשבי' מאיימים: "אין זכרון יעקב - אין הכשר"

צילום: יצחק לב ארי
צילום: יצחק לב ארי

היום (ה') בשעות הצהריים, התכנסה בלשכת מועצת הרבנות הראשית ישיבה מיוחדת. הישיבה דנה בנושא המונח על השולחן מזה זמן רב - וכעת הגיע הזמן להכריע.

ומעשה שהיה כך היה: באזור זכרון יעקב ממוקם יקב 'תשבי', מהגדולים בישראל. היקב מקבל כשרות מהודרת של רבנות זכרון יעקב, ונהנה גם מהכשר מהודר פרטי. החוק במדינת ישראל קובע כי כל מפעל חייב לקבל את הכשר הרבנות ביישוב בו הוא ממוקם.

יקב 'תשבי' ממוקם על קו התפר שבין זכרון יעקב לבנימינה. הפתרון החוקי במקרים מעין אלו הוא לבדוק למי משולמת הארנונה, ולפי זה נקבע ממי המפעל אמור לקבל הכשר. מתברר, שהארנונה של יקב 'תשבי' משולמת למושבה בנימינה, אך את ההכשר מקבל היקב מרבנות זכרון יעקב.

הסוגיה עלתה מספר פעמים לדיון, ואף הגיעה בשעתו לבג"ץ, על מנת שיכריע למי מהמועצות המקומיות משתייך היקב.

בעלי היקב, הנמצאים מזה מספר שנים תחת הכשר של רבנות זכרון יעקב, מעוניינים להישאר תחת אותו הכשר. במהלך השנים נוצרו קשרים טובים בינם לבין ראשי המועצה הדתית המקומית, והם אינם מעוניינים לעבור להכשר אחר.

בישיבה המתכנסת בשעות אלו במועצת הרבנות הראשית, אומרים מנהלי היקב: אם לא יאפשרו לנו להמשיך לעבוד יחד עם רבנות זכרון יעקב, הרי שנעדיף לעבוד ללא הכשר.

האקדח שמונח על השולחן, בדמות עזיבת היקב את מערכת הכשרות, אמור - לפי דברי אחד הגורמים במועצת הרבנות - להגמיש את החוקים ולאפשר ליקב להישאר תחת ההכשר של זכרון יעקב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד