י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הורים נאבקים: בתנו נחטפה בידי 'כת השאלים'

חרדית בת 19 שאינה מתגוררת בבית הוריה, אולצה בכפייה - על-ידי משפחה מ'כת השאלים' - להינשא לנער שלא פגשה מעולם • ההורים יוצאים למאבק חסר פשרות

האם בתוך ניידת המשטרה. צילום: בחדרי חרדים
האם בתוך ניידת המשטרה. צילום: בחדרי חרדים



הסיפור שמסעיר את ירושלים: הוריה של נערה חרדית בת 19 שאינה מתגוררת בביתה קרוב לשנה טוענים כי נחטפה בידי משפחה מכת 'השאלים' וכעת הם עושים מאמצים כדי לחתן ולהרחיק אותה מהם עד כמה שאפשר.

אמש (ד') הסיפור שבר שיאים חדשים כאשר ההורים הגיעו לדירה שלטענתם שם היא שוהה וניסו להחזיר אותה לידיהם.

משפחתה של הנערה ממוצא ספרדי העתיקה לפני מספר שנים את מקום מגוריה ממונסי שבארה"ב לירושלים. לפני 9 חודשים, באופן מפתיע, עזבה הנערה את הבית ונעלמה. עברו ימים ספורים, הוריה המודאגים פנו בניסיון נואש למשטרה אך זו סירבה לעזור בטענה כי הילדה חצתה את גיל ה-18.

כעבור מספר ימים לאחר שההורים ערכו בירורים ככל שהיה ניתן הם התחילו להבין כי בתם נפלה לידיהם של אנשי כת השאלים. "עד כה לא ברור האם היא עזבה את הבית מרצונה או כתוצאה משכנועים של אנשים שכביכול הניעו אותה לעזוב אותו בטענות שונות", סיפר אחד מהמעורבים בפרשה בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "ההערכה הייתה שהיא נמצאת בביתם של משפחה מאותה כת".

ההערכה כי היא מסתתרת במשפחה הנמנית על הכת הלכה והתחזקה עם הזמן, במשך תקופה ארוכה חשבו ההורים כיצד הם יכולים לחשוף את הבית בו מסתתרת בתם ובכך להשיבה לביתה. לטובת העניין, חבריו של האב נכנסו לעובי הקורה אספו מידע באמצעות שיחות טלפון שקיימו עם משפחות בתוך הכת ואט אט סימנו את המטרה.

במשך מספר ימים הם עברו בין מספר דירות ששם חשבו כי הנערה מסתתרת.

השוטרים בכניסה לבניין. אמשצילום: השוטרים בכניסה לבניין. אמש
השוטרים בכניסה לבניין. אמש


"נארגן חתונה ונודיע לך 5 דקות קודם"

לפני תקופה קצרה, הסיפור הדרמטי עלה שלב כאשר אנשי הכת ניסו לחתן את הנערה עם בחור שכלל לא ראתה לפני כן. אנשי הכת סגרו בין הנערה והבחור תנאים, והבטיחו לבחור: "נתקשר אליך 5 דקות לפני החתונה".

אלו שניסו לעלות על מקום המסתור של הנערה עלו על עקבותיו של הבחור והסבירו לו את הסיטואציה אליה הוא נקלע. הם הציגו בפניו פסק מבית דין שאוסר עליו להתחתן עם הבחורה. הבחור שיתף פעולה עם המשפחה שניסתה לעלות על עקבותיה של הנערה ובאמצעות שיחת טלפון שקיים הבחור הצליחו להבין היכן שוהה הנערה.

אמש הגיעו ההורים מלווים בקבוצת אנשים לדירה הסמוכה לרחוב מאה שערים וניסו לגרום לבתם לצאת מן הבית. עד כה לא ברור האם באותו הזמן הנערה שהתה בתוך הבית אך בעקבות ההמולה במקום הוזעקה המשטרה.

האב, ואדם נוסף שהיה מעורב בחיפושים אחר הבת עוכבו לחקירה על איומים לאחר שהוגש נגדם תלונה במשטרה. השניים נלקחו בניידות המשטרה לתחנה במגרש הרוסים בעיר. האם הצטרפה אליהם מאוחר יותר. במשך מספר שעות הם נחקרו ורק לפנות בוקר שוחררו בערבות תוך שנאסר עליהם הקשר עם המעורבים בסיפור. אדם נוסף שמעורב גם הוא בסיפור נותר במעצר.

במשפחה מנסים כעת לבדוק כיצד באופן חוקי הם יכולים להוציא את הילדה מהדירה בה היא שוהה.
שאלים מאה שערים ירושלים משטרה נערה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד