כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מעצרו של רב המושב ברוש הוארך עד יום א'

בית המשפט המחווזי קיבל את ערעור המשטרה בפרשת ספרי התורה • פרקליטו: "הדברים מתובלים באמוציות גדולות - ואין דבר ביניהם לבין מעצר לצרכי חקירה"

ספרי התורה. צילום ארכיון
ספרי התורה. צילום ארכיון

בית המשפט המחוזי קיבל היום (ה') את ערעור המשטרה והאריך את מעצרו של הרב יהודה רוזיליו, רב המושב ברוש שבנגב החשוד בגניבת 7 ספרי תורה, שאת קלפיהם המיר בבריסטולים וניירות זולים.

"כפי שעלה בדיון היום וכן בדיון הקודם", קבע השופט יעקב פרסקי בהחלטה. "הרב מסר הודעה מפורטת, דבר אשר הביא לכך שבית המשפט קמא (ביהמ"ש השלום-י.א.) קבע כי העוררת (המשטרה-י.א.) עומדת ברף הראייתי הנדרש לצורך הבקשה".

כזכור, בדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט השלום שוחרר הרב למעצר בית בבית אמו בירושלים, למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו ב-8 ימים נוספים. המשטרה הגישה מאוחר יותר ערר לבית המשפט המחוזי.

רב מושב ברוש הודה בגניבת ספרי התורה - וישוחרר
זעזוע • "הרב הודה בגניבת גווילי ספרי התורה"
דרמה ב'הקפות' • המתפללים נדהמו: הקלף נגנב והוחלף

עו"ד רפי ליטן, המייצג את הרב, אמר היום בדיון: "אני מכבד את חברי, ועם כל הכבוד לו, הערר נשמע כמו טיעון לעונש ולא כמו ערר על מעצר לצרכי חקירה. מרבית הסעיפים בו כמו דברי חברי, מתובלים באמוציות מאוד גדולות, ובצדק, כי מדובר בספרי תורה והחומרה הרבה שהוא רואה באירוע, אך בינם לבין מעצר לצרכי חקירה אין בהם דבר".

למרות זאת, קבע השופט כי מעצרו של הרב יוארך עד יום ראשון, אז יתקיים דיון נוסף בעניינו.
ברוש ספר תורה גניבה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד