י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"היה מלאך!" • אלפים נפרדו מהגר"א גניחובסקי זצ"ל

אלפים צעדו בבני-ברק אחר מיטת ראש ישיבת טשעבין זצ"ל • גדולי ישראל מיררו בבכי: "לא זכינו לכפרת עוונות" • משה ויסברג על ההספדים, יעקב כהן עם גלריה ווידאו • צפו

מסע הלווית הגר"א גניחובסקי. צילום: יעקב כהן
מסע הלווית הגר"א גניחובסקי. צילום: יעקב כהן



אלפים רבים ליוו היום (ה') למנוחות את הגאון רבי אברהם גניחובסקי זצ"ל, ראש ישיבת 'כוכב מיעקב' - טשעבין, שנפטר הלילה בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים לאחר מחלה קשה.

סמוך לשעה 11:30 בבוקר התאספו אלפי תלמידיו סמוך לביתו ברחוב אבטליון בבני-ברק - והרחובות הסמוכים הושחרו מאדם.

בראש מסע ההלוויה צעדו גדולי ישראל, ובראשם הגראי"ל שטינמן, הגר"ח קנייבסקי, הגר"נ קרליץ, הגר"ש אויערבך, הגרי"ג אדלשטיין, הגרמ"צ ברגמן והאדמו"ר מצאנז.



מסע הלוויה נפתח בדברי הספד על-ידי הגאון רבי דב לנדא, ראש ישיבת סלבודקה.

הגראי"ל שטיינמן אמר בהספדו כי הגאון זצ"ל היה מופלא הן בבין אדם לחברו והן בבין אדם למקום. "הוא היה אדם מאוד נוח לבריות ונוח למקום, תמיד חשב על תורה, וכל אחד ילמד ממנו ללכת בדרך הזו והקב"ה יעזור שיבלע המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים".

לאחר מכן נשא האדמו"ר מצאנז דברי הספד: "לא זכינו שיהיה לנו כפרת עוונות בשמחת התורה, אז היינו צריכים להגיע למיתת צדיקים".

הגרי"ג אדלשטיין אמר בהספדו: "קשה לי להספיד ואני מפחד להיכשל בהלכה של נספד כהלכה, אך הגאון זכה במסירות נפש אמיתית לתורה גם בתקופת חליו. עברו יום כיפור והושענא רבא, והרי זה היה צריך לכפר, כנראה שלא חזרנו בתשובה מספיק".

הגרי"ג הוסיף: "לר' אברהם זצ"ל היתה עזר כנגדו, שרעייתו הרבנית תחיה עמדה לימינו בכל השנים שיוכל ללמוד ולנסוע לירושלים באין מפריע".

עוד בנושא:
ראש ישיבת טשעבין • הגר"א גניחובסקי זצ"ל

הגר"ב רימר, משגיח ישיבת טשעבין, קרא בהספדו את הפסוק "שבת מששו ליבנו": "כולנו ראינו איך שהיה נכנס לישיבה - הישיבה היתה מתמלאת בשמחה מהלימוד תורה. הוא לא עזב את הישיבה כל הזמן, גם בבין הזמנים. לפני חודשיים כשכבר ידע שהמחלה מקוננת בגופו, אמר: לא צריכים להילחץ מהמצב, צריכים להמשיך ללמוד ואפשר גם ללמוד בעולם האמת".

הגר"ב רימר ציין שהיה ישן על מיטה רגילה של הישיבה. "היתה לו קדושה, פרישות, ענווה, יראת חטא, זריזות, נקיות, כמה שהוא עזר לאנשים בכל מאודו. הוא היה כמו מלאך!".

הגאון רבי נחום שניאורסון, נשיא ישיבת טשעבין, ציין כי זהו יום היארצייט של זקנו של הנפטר, ה'חתם סופר'. "יתומים היינו", אמר רבי נחום. "אף פעם לא ידענו מי הוא, כמה הוא גדול בכל חלקי התורה והחסד ר' אברהם זצ"ל כל כך הסתיר את עצמו שאי אפשר להספידו כהלכה".

לאחר אמירת הקדיש על ידי בנו, יצא מסע הלוויה דרך הרחובות יהודה הלוי, רבי עקיבא וחזון איש לעבר בית החיים 'שומרי שבת' זכרון מאיר בבני-ברק, שם נטמן.

מסע ההלוויה בתמונות • צילום: יעקב כהן





































































גניחובסקי הלוויה טשעבין בית החיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד