י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גלעד שליט מדבר: שחקתי בשבי משחקים מוזרים

בראיון ראשון מאז שוחרר מהשבי מספר גלעד שליט לערוץ 10 כיצד העביר את זמנו בשבי, איזה יחס קיבל משוביו, כיצד הרגיש ברגעי השחרור ואיך העביר את היום הראשון בישראל

גלעד שליט. צילום ארכיון
גלעד שליט. צילום ארכיון



יותר מחמש שנים שהה גלעד שליט במרתפי החמאס, ולא ראה נפש חיה מלבד שומריו. "הייתי מצייר את המפה של הארץ, את המצפה, את כל הבתים, כדי להיזכר, לדמיין את המקומות", הוא מספר בראיון ראשון לאחר שחרורו. הסרט המלא ישודר בקרוב בערוץ 10.

"במהלך היום הייתי משחק איתם כל מיני משחקים, שח, דומינו, ואני שיחקתי עם עצמי כל מיני דברים, משחקים מוזרים עם עצמי", מתאר גלעד את ימיו. "הייתי מכין כדור מגרביים או מחולצה והייתי זורק לפח. הייתי ממציא כל מיני דברים. הייתי עוקב אחרי אירועי ספורט וגם כותב דברים מדי פעם", הוא מסביר כיצד העסיק את עצמו.

"הייתי מחביא את זה לפעמים, כי חלק לא אהבו שאני רושם", סיפר על היחס משוביו. "חלק חשבו שאני אוסף מידע".

גלעד סיפר על תחושותיו ביום שיצא מהמחבוא והוסע אל מעבר רפיח, שם הועבר לידי המצרים. "פתאום אני רואה מולי עשרות אנשים. במהלך הנסיעה הרגשתי הרבה לחץ. לא ידעתי אם יקרה משהו, אם ינסו לפגוע בנו, אם משהו ישתבש ברגע האחרון. וברגע שיצאתי מהרכב ועברתי למצרים היית התחושה של הקלה. פתאום אני רואה מולי עשרות אנשים, מאות, אחרי שלא ראיתי יותר מכמה אנשים כל השנים האלה פתאום לראות כזו המולה סביבך".

כמה דקות לפני שחזר לישראל, במסגרת העסקה שנחתמה עם החמאס, אולץ גלעד להתראיין לטלוויזיה המצרית. "המראיינת לא חיבקה אותי, לחצה לי את היד. זו האישה הראשונה שראיתי אחרי חמש וחצי שנים כמעט. דווקא אותה?" הוא מתלוצץ.

"בלילה הראשון במיטה שלי ישנתי טוב", הוא מציין. "הלכתי לישון בתשע-תשע וחצי קמתי ב-2 בלילה. התחלתי להסתובב בבית. הסתכלתי בחלונות, ראיתי שומרים מסתובבים בחצר".
גלעד שליט שומר שבי תעסוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד