א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

תביעה נגד עיריית ניו-יורק: אפשרו 'מציצה' בלי תנאים

ארגונים חרדיים ורבנים תובעים את עיריית ניו-יורק: בטלו האיסור לבצע 'מציצה בפה' בברית, ללא החתמת ההורים • התובעים: "המחקר על סיכון - מוגבל ומלא פגמים"

ברית. צילום ארכיון: יעקב כהן
ברית. צילום ארכיון: יעקב כהן



תביעה הוגשה היום (ה) לבית המשפט המחוזי בניו-יורק על-ידי שלושה ארגונים יהודים - בהם אגו"י של אמריקה - ושלושה רבנים, נגד החלטת העירייה בנושא ברית המילה.

בחודש שעבר אימצה מועצת העיר פה אחד החלטה, לפיה יש להחתים את ההורים על טופס מיוחד לפני ביצוע 'מציצה בפה' בברית מילה. החוק נועד למנוע הדבקה במחלות, והוא קודם לאחר שהתברר שבין השנים 2004-2011 נדבקו לפחות 11 תינוקות בהרפס בעקבות המציצה בפה. שניים מתוכם נפטרו ושניים נוספים סבלו מנזק מוחי.

עסקני הקהילות החרדיות התכנסו לפני כחודש באולמי 'די מרקיז' בוויליאמסבורג, ביוזמתה של אגודת ישראל באמריקה. למקום הגיעו נציגי שני הפלגים בסאטמר, פאפא, סקווירא, באבוב, חב"ד, ויז'ניץ ועוד, במטרה לטכס עצה באופן הראוי והיעיל לניהול מאבק בגזירה, בכינוס גם גויס סכום של 1.25 מיליון דולר לטובת המאבק. היום, כאמור, בוצע השלב הראשון במאבק, באמצעות הגשת התביעה.

הרבנים והארגונים טוענים, כי החוק הוא 'בלתי חוקתי' ופוגע בחופש הדת. לדבריהם, המחקר מוגבל ומלא פגמים, ואין להסתמך עליו בנושא רגיש ומשמעותי שכזה. התביעה דרשה גם להטיל צו זמני שיקפיא את החוק.

מנגד, נציב הבריאות של העיר תומס פירלי טען: "העירייה צריכה להגן על תושביה, וחשוב שההורים ידעו את הסיכונים הכרוכים בהליך שכזה".
ברית תביעה בית משפט חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד