י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

תקיפה בעזה • חוסל ראש ארגון סלפי קיצוני

צה"ל תקף הערב בעזה וחיסל את מנהיג הארגון "א-תווחיד ואל-ג'יהאד", שתכנן פיגוע בגבול ישראל-מצרים • איתו חוסל פעיל הג'יהאד העולמי • הארגון אחראי לירי על נתיבות

חיסול בעזה. צילום: ארכיון
חיסול בעזה. צילום: ארכיון



בפעילות משותפת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי סוכלו הלילה (מוצ"ש), פעילי ג'יהאד עולמי החברים במועצת השורא של המוג'האדין בצפון רצועת עזה.

אחד ההרוגים בתקיפת חיל האוויר ברצועת עזה הוא הישאם סעידני, מנהיג ארגון "א-תווחיד ואל-ג'יהאד", שתכנן פיגוע בגבול ישראל-מצרים וניסה לאגד תחת מטרייה אחת את הקבוצות הסלפיות ברצועה. איתו חוסל פעיל נוסף של הג'יהאד העולמי.

מועצת השורא של המוג'האדין נטלה אחריות על ירי תלול המסלול לעבר נתיבות אמש בליל שבת.

הערב מעט לפני השעה 20:25, דיווחו כלי תקשורת פלסטינים כי כלי טיס של חיל האוויר שיגר טיל לעבר אופנוע באזור מחנה הפליטים ג'באליה בצפון רצועת עזה.

תחנת הרדיו של חמאס דיווחה על שני הרוגים בתקיפה. לעומת זאת, כלי תקשורת פלסטינים רשמיים דיווחו כי נהרג רק מחבל אחד המזוהה עם הג'יהאד העולמי ועוד 2 בהם ילד נפצעו. מאוחר יותר דיווחו כי המחבל השני מת מפצעיו.

זמן קצר לאחר מכן דיווחו על תקיפה נוספת, הפעם במתקן של הזרוע הצבאית של חמאס בשכונת אל זייתון במזרח העיר עזה. אלא שבצה"ל לא מכירים תקיפה נוספת.

אמש, במהלך ליל שבת, תקפו כלי טיס של חיל האוויר מוקד פעילות טרור בצפון רצועת עזה וכן שני יעדי טרור במרכז הרצועה. זוהו פגיעות מדויקת במטרות וכל המטוסים שבו בשלום לבסיסם. מצה"ל נמסר כי התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל.

מוקדם יותר השבוע תקף חיל האוויר מספר יעדים ברצועת עזה, כולל מספר חוליות שיגור נשק תלול מסלול.

"צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות" נכתב בהודעת דובר צה"ל.
תקיפה עזה טרור חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד