כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המאבק ב'העדה' • ניסיון פריצה לבית הגרא"י סולובייציק

שפל חסר-תקדים במאבק בין ראש ישיבת בריסק ובין גורמים ב'העדה החרדית' • לאחר שהגרא"י סולובייצ'יק תקף את 'העדה', הופצו נגדו פשקווילים וניסו לפרוץ לביתו

הגרא"י סולובייציק. צילום ארכיון: יעקב כהן
הגרא"י סולובייציק. צילום ארכיון: יעקב כהן



התדרדרות במאבק בתוך ה'עדה החרדית': אלמונים ניסו במהלך השבת לפרוץ אל תוך ביתו של ראש ישיבת בריסק, הגרא"י סולובייצ'יק, בירושלים.

המאבק גבר לאחר שבמהלך חג סוכות פורסמה התקפתו החריפה של הגרא"י נגד דייני ועסקני 'העדה החרדית'. בערב שבת פוזרו נגד ראש הישיבה פשקווילים, עליהם חתום "הוועד להגנת קברי ישראל".

"יושב יהודי, בן של קדושים, בעצם ימי מועד שמחתנו ומוסר שיעור לתלמידיו", נכתב באחד מהם. "מה תוכן השיעור? חירוף וגידוף, דברי הבל והבאי על כל גדולי ישראל מאז ימי שנת תשכ"ז....הועד היום...כולל מרן הגאב"ד".

בהמשך נכתב: "אותו אחד שדגל על לשונו לדבר על כל אחד ואחד, אותו אחד שהעז לצעוק ברחוב העיר כאחרון הריקים על מרן בעל מנחת יצחק זיע"א, אותו אחד ששפך קיתונות של בוז על הגר"מ ברנדסדופר זצ"ל...".

עוד בנושא:
בריסק נגד 'העדה': "פוחזים, רודפי שלמונים" • להאזנה

חלק מהפשקווילים כבר פוזרו על ידי גורמים שנשכרו לטובת כך בערב שבת, אך פשקווילים אחרים הנחשפים כאן לראשונה שהביאו את עיקרי דרשתו של הגרא"י נגד ממסד 'העדה' נגנבו על ידי אחד מראשי 'אוהל שרה', המזוהה עם אנשי 'נטורי קרתא', שחשף את מי שהחזיק בפשקווילים בביתו, וגילה כי הוא קשור לאחד מהדמויות הבכירות בתוך 'העדה החרדית'.

האיש שנחשף פעל שפשקווילים יעברו לידי אדם אחר, כביכול כדי להפיצם, אך למעשה, לאחר שהועברו לידו - הודיע שימנע מלהפיצם.

אלא שכאן לא הסתיימה הסאגה.

בליל שבת הגיעה קבוצת אברכים לביתו של ה"גנב", והודיעה לו: "המאבק רק בתחילתו".

יצוין, כי קבוצת האברכים שהגיעה לביתו לא הצליחה להוציא ממנו את הפשקווילים אך זו הודיעה כי בימים הקרובים היא מתכוונת להדפיס אותם מחדש, להפיץ אותם בתוככי השכונה תוך דאגה שאמת הסיפור ייצא לאור.

בינתיים, גורמים שוליים דאגו להפיץ פשקווילים אחרים המוצגים כאן במהלך ליל שבת.

וזה עוד לא הכל: בשבת בבוקר יצא הגרא"י סולובייצ'יק, המתגורר ברחוב גשר החיים, מביתו לתפילת שחרית, כשאליו התלוו בני משפחתו.

באותה שעה הגיעו אל ביתו אלמונים, שניסו לפרוץ פנימה. אלא שהפורצים לא ידעו כי אחד מבניו של ראש הישיבה, שאינו נשוי, שהה במקום.

הלה הבריח את הפורצים בצעקות, אך אלו הספיקו לסתום את מנעול הדלת מהצד החיצוני בדבק מיוחד.

















העדה החרדית בריסק חילול שבת הגראי סולובייציק חילול קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד