י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שערוריה: סאטמר לא יקבלו קצבאות ילדים

בחוק ההסדרים, שנלווה לתקציב המדינה, עבר סעיף: ילד שאינו רשום במוסד לימודי מוכר - הוריו לא יזכו לקצבאות ילדים. גם ילדים במוסדות שעדיין לא הוכרו - לא יזכו לקצבה • פרסום ראשון

ילדים ב'חיידר'. צילום: אילוסטרציה
ילדים ב'חיידר'. צילום: אילוסטרציה

התקציב הדו-שנתי עבר בממשלה, אבל ככל שעובר הזמן נחשפות בו עוד ועוד פרצות. לצערנו, הפרצות הן בדרך-כלל לרעת הציבור החרדי.

בספר התקציב, שעבר את אישור הממשלה, מופיעים סכומי קצבאות הילדים המיועדים לחלוקה בשנים הקרובות. כפי שסוכם בהסכמים הקוליציוניים עם המפלגות החרדיות, תחול בשנים הקרובות עליה מתונה בשיעור הקצבאות למשפחות ברוכות ילדים.

אך מסתבר שאליה וקוץ בה. בסעיף קטן, שרק עין מיומנת במציאת מוקשים מסוגלת למצוא, נכתב (סעיף 3 פסקה ג'), כי באם הילד אינו רשום במוסד חינוכי, הוריו אינם זכאים לקיצבת ילדים.

החלטה זו מהווה מכת מחץ להורים מחוגים מסוימים. ולא חסרות דוגמאות: הורים שישלחו את ילדם למוסד חינוכי שטרם הספיק לקבל את אישור משרד החינוך - לא יקבלו עבורו קיצבת ילדים.

במקומות בהם יש ציבור גדול של זוגות צעירים, ותלמודי תורה נפתחים בהם חדשות לבקרים, זו תופעה נפוצה שתהליך ההרשמה מתעכב. לפי הסעיף החדש, תישלל מההורים הזכות לקיצבת ילדים.

חוק ההסדרים. מכה לחסידי סאטמרצילום: חוק ההסדרים. מכה לחסידי סאטמר
חוק ההסדרים. מכה לחסידי סאטמר

חמור מכך: כל חסידי סאטמר וחוגי 'הקנאים', המחנכים את ילדיהם במוסדות שאינם מוכרים על-ידי המדינה - לא יקבלו קצבאות ילדים. אין צורך להרחיב על משמעות העניין, בימי מצוקה כלכלית כה קשה.

גורם בכיר, המטפל בתחום מוסדות החינוך, אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "אני קורא לנציגים החרדיים להתעורר ולתקן את העוולה שמתרחשת לנגד עיניהם. העוול זועק לשמיים. יש להכניס לכל הפחות תיקון שיטפל בעוולה הנראית לעין".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד