י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גוגל מציגה: המוזיאון האינטרנטי הראשון

למעלה מ-6 מיליון צילומים ומסמכים מהמאה ה-20 מככבים במוזיאון מהפכני אליו ניתן להיכנס חינם מכל מחשב • מוזיאון 'יד ושם' ממלא תפקיד מרכזי בפרויקט • כנסו והקליקו

ילדים בשואה. צילום ארכיון
ילדים בשואה. צילום ארכיון

ענקית האינטרנט "גוגל" משיקה מיזם מקוון חדש בשם "המכון התרבותי" המכיל ארכיון דיגיטלי ענק המתעד את אירועי המאה ה-20 ומכניס אותם לכל בית - בגרפיקה מרהיבה וללא תשלום.

לפי דיווח בעיתון "מעריב", הפרויקט נולד כשיתוף פעולה עם לפחות 18 מוזיאונים ומוסדות היסטוריים ברחבי תבל, כשהמוזיאון להנצחת השואה "יד ושם" ממלא בו תפקיד מרכזי, באמצעות מאות צילומים ומסמכים שתרם - וחלקם נחשפים בפעם הראשונה.

המוזיאון האינטרנטי מכיל למעלה משישה מיליון צילומים ומסמכים וקטעי סרטים לפי שנים,משנת 1900 ועד 2000.

לפי 'מעריב', ב'מוזיאון' ניתן למצוא את הצילום האחרון של אנה פרנק עם אחותה והוריה; פרטים על חסידי אומות העולם כפי שסופרו בידי נכדיהם; סיפורו הפחות ידוע של הפרטיזן הפולני יאן קרסקי, שסיפק עדות ממקור ראשון לבעלות הברית על אימי השואה; סיפור גירושם של ילדים מפריז למחנות ההשמדה; מידע מקיף על בתי הילדים היתומים בפולין בתקופת השואה, תמונות וכתבות ממשפט אייכמן ואפילו את סיפור אהבתם הטרגי של אדק )אדוארד ( גלינסקי ומאלה צימטבאום, שניסו להימלט מאושוויץ ולהציל את נפשותיהם. בנוסף, ניתן למצוא תמונות של הכרזת העצמאות של מדינת ישראל, ושל ראשי הממשלה דוד בן גוריון, משה דיין ואחרים.

בשלב זה המיזם פועל במגוון שפות, אך לא בעברית. מצד שני, תמונה היסטורית מדברת בכל השפות.

קישורים:
המוזיאון האינטרנטי
מוזיאון גוגל אינטרנט מסמכים צילומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד