י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כך תבחרי בדי ריפוד • טיפים

מי אמר שחייבים ללכת על שיפוץ מלא? • לא תאמיני, אבל לפעמים גם רענון בדי הריפוד משנה את מראה הבית • אורלי ערן עם עוד טור מנצח על עיצוב הבית מחדש

כך תבחרי בדי ריפוד • טיפים



דווקא אחרי סיום החגים ותחילת היום-יום השגרתי, רבים מרגישים צורך להתחדש. לא שיפוץ גדול, לא מהפכה – רק משהו שיגרום להם להרגיש שינוי, התחדשות. אין כמו שינוי בדי הריפוד בבית כדי לעזור בכך!

אפשר לשנות את ריפוד הספה, הכורסאות, הכיסאות. אפשר לשחק בכריות חדשות, להחליף ווילון או שניים, אפילו לקנות כיסויי מיטה חדשים. ההוצאה הכספית אינה גדולה, האנרגיות הנדרשות אינן גדולות – זה אפילו כיף – והשינוי בבית יכול להיות עצום!

איך בוחרים בדים לבית?

האפשרויות הן אינסופיות, וסיור בחנות הבדים בדרך כלל ישאיר אתכן מבולבלות עוד יותר משהייתן. הנה כמה טיפים שלי שיכולים לעזור:

• כדאי להעיז!

פעמים רבות אני נתקלת באנשים שמתלבטים בבחירת צבעים ובדי ריפוד לביתם. הם מפחדים להחליט על צבע נועז או על דוגמא שהם אוהבים, בגלל חשש "שזה ימאס בעתיד", ובוחרים בפשרה בצבע שמנת או אוף וויט.

הבעיה היא שפשרה כזאת (כמו כל הפשרות בחיים?) בעצם נמאסת כבר מההתחלה! מה שמשעמם - משעמם כבר מההתחלה, ובאותה מידה: מה שיפה – יפה כבר מההתחלה ונשאר כך, גם אחרי שנים, ולכן – לא צריך לחשוש שימאס.

ואם אתם עדיין חוששים: לכו על בסיס בצבע רגוע, וכריות קצת יותר נועזות. זה עובד!

בתמונה: ריפוד ספה בצבע רגוע, כריות צבעוניות בצבעים בולטים יותר.צילום: בתמונה: ריפוד ספה בצבע רגוע, כריות צבעוניות בצבעים בולטים יותר.
בתמונה: ריפוד ספה בצבע רגוע, כריות צבעוניות בצבעים בולטים יותר.





• בחרו לכן השראה:

זה יכול להיות השטיח, אותו אתן לא רוצות להחליף, תמונה יפה, או כל דבר אחר שאתן אוהבות מאוד: פיסת אריג, תמונה ממגזין, תמונה שצילמתן בחופשה – ממש כל דבר שאותו תרצו לראות מסביבכן ביום-יום!










בתמונות: ההשראה לבחירת בדי הריפוד והכריות בשני חדרים אלו היו השטיחים - שטיחים ישנים ובעלי ערך של בעלי הבית. אהבנו אותם, ורצינו שבדי הריפוד יתאימו להם.





בתמונה: ההשראה כאן הייתה דווקא בשלושת התמונות שעל הקיר – רצינו משהו דומה להן מבחינת האווירה, הצבעים,

• בחרו רק על סמך חתיכת בד גדולה:

כשבוחרים בדים, אף פעם אל תסתפקו בדוגמאות בד קטנות, אלא בקשו תמיד לראות חתיכות גדולות יותר. הרושם המתקבל בדרך כשרואים חתיכה גדולה הוא בדרך כלל אחר.

התמונות בחנות הן לא תמיד בגודל מספיק.

• אל תהססו לערבב:

דוגמאות שונות - חלק, משובץ, פרחוני, וגם טקסטורות שונות - חלק, רקום, ארוג - שלכאורה לא שייכות אחת לשנייה. זה יוצר עניין, שמחה, ויופי! בין אם תלכו על צבעים חזקים, או תבחרו בכיוון יותר סולידי – בכל מקרה רצוי ואפשר להשתעשע בגוונים שונים, בדוגמאות שונות, וליצור מראה לא-אחיד ועשיר.

בתמונה: פינה בחדר של ילדה  - העזנו, ערבבנו, ויצא יפה!צילום: בתמונה: פינה בחדר של ילדה - העזנו, ערבבנו, ויצא יפה!
בתמונה: פינה בחדר של ילדה - העזנו, ערבבנו, ויצא יפה!





• התייחסו בהסתייגות לאופנות חולפות:

קשה לא להיות מושפעים מאופנות, אך אני מתוודה - יש לי נטייה אנטי אופנתית. כמו כל אחד, אני כמובן מושפעת במידת מה הנמצא בחנויות הבדים ובמגזינים באותה העת - אבל משתדלת מאוד שהן לא תהיינה הגורם הקובע את עבודתי. (לכן, אני חושבת, אני אוהבת להסתכל על דברים שעשיתי גם אחרי תקופה ארוכה).










בתמונות: בדים אתניים, בדים מרוקאיים – לא אופנתיים, במובן החיובי של המילה: תמיד יפים.


• העזרו בתורת הצבעים:

חשוב לעשות זאת נכון . לכל צבע או קבוצת צבעים יש מאפיינים טיפוסיים, אותם כדאי להכיר, ויחסי הגומלין בין צבעים שונים הם נושא מורכב ומרתק. הנה שני מאמרים קצרים שיכולים קצת לעזור: צבעים חמים, צבעים קרים, וגם צבעים מנוגדים .










בתמונות - שילוב של בדים עם דוגמאות שונות, מאותה משפחת צבעים.

• אל תהססו להתייעץ:

אם אתן מרגישות לא בטוחות – אל תהססו להתייעץ עם אנשי מקצוע.

המוכרים בחנויות הם הרבה פעמים מנוסים וטובים, אלא שהם לא מכירים את הבית שלכם, לא מכירים אתכן וכמובן לא חסרי אינטרסים.

אני חושבת שעדיף להיעזר באדריכל/ית או מעצב/ת.

איש המקצוע מכיר את החנויות המתאימות (לפעמים אפילו יוכל להשיג עבורכם הנחה יפה בחנויות שהוא עובד אתן באופן קבוע), יש לו דמיון רב משלכם, ויש לו הרבה ניסיון.

ולא פחות חשוב – הוא אוהב לעשות את זה! במקרים מסוימים, אפילו פגישת יעוץ חד פעמית עם אדריכל תוכל להועיל לכם, והיא לא יקרה. לפעמים אפילו בפגישה אחת או שתיים תוכלו לקבל רעיונות והנחיות, ומשם להמשיך בכוחות עצמכם.

ולסיום:

שוב : העזו!

בעבודתי כאדריכלית ומעצבת פנים עסקתי פעמים רבות בבחירת בדי ריפוד, לסוגים שונים של בתים ולסוגים שונים של משפחות. מה שאני רואה שוב ושוב הוא, שככל שאני צוברת יותר ניסיון, אני מעיזה יותר - והתוצאה טובה יותר.

אורלי ערן – אדריכלות ועיצוב פנים [email protected] טל. 0544-739584

בדי ריפוד בית שיפוץ עיצוב אורלי ערן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד