כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אשת הרב יאשיהו פינטו ניסתה לשים קץ לחייה

דבורה-רבקה פינטו, שנחקרה באזהרה יחד עם בעלה ביום חמישי, בחשד למתן שוחד לקצין משטרה בכיר, ניסתה לשים קץ לחייה, זמן קצר לאחר שזומנה לחקירה נוספת • פונתה לתל-השומר במצב קל

פרשת שוחד. הרב יאשיהו פינטו
פרשת שוחד. הרב יאשיהו פינטו



הבוקר (א') בשעה 7:00 אמור היה הרב יאשיהו פינטו להיחקר שוב, לאחר שנחקר ביום חמישי תחת אזהרה במשך שעות ארוכות, בחשד למתן שוחד לקצין בכיר במשטרה והלבנת הון.

הרב פינטו חשוד במתן שוחד והלבנת הון • 15 יום מעצר בית

בשל בקשתו, נדחתה החקירה בשעתיים, אך לאחר כ-3 שעות של חקירה תחת אזהרה הופסקה החקירה, לאחר שדבורה רעייתו, ניסתה לשים קץ לחייה באמצעות נטילת כדורים, ואושפזה בבית חולים.

סמוך לשעה 12:00, זמן קצר לאחר שדבורה פינטו זומנה לחקירה נוספת, הוזעק צוות מד"א לבית משפחת פינטו ברחוב הר ציון באשדוד, ודבורה פונתה לבית החולים תל השומר, כשמצבה מוגדר קל מאוד. הרב פינטו הגיע מחדר החקירות אל בית החולים, כדי לשהות לצד רעייתו.

דבורה פינטו היא זו שהגיעה על פי החשד עם מזוודת הכסף למקום בו סיכמו הרב והקצין, תת-ניצב אפרים ברכה, כדי להעביר את הכסף לאשת הקצין.

בעקבות הפסקת החקירה, חוקרי המשטרה הודיעו כי בכוונתם להזמין אותה פעם נוספת לחקירה, תחת אזהרה כבר בימים הקרובים.

מהמשטרה נמסר: "היום נחקר בשנית הרב פינטו באזהרה. החקירה ארכה כשלוש שעות. בשל נסיבות אישיות הופסקה החקירה והיא תימשך בימים הקרובים".,

מכבש לחצים על הקצין,

הבוקר דיווח אבי אשכנזי, כתב המשטרה של 'מעריב', כי מאז חשיפת פרשת השוחד, הופעל מכבש לחצים על הקצין, תת-ניצב אפרים ברכה, מצד חוגים המקורבים לרב במטרה לשכנע אותו שלא להעיד נגד פינטו. במקביל, רבנים וחברים נהרו בסוף השבוע לפקוד את בית משפחת פינטו, לחזק את הרב, שנשלח למעצר בית למשך 15 ימים.

בבית הכנסת בו מתפלל תת ניצב אפרים ברכה, לו הציע את את השוחד ובעקבותיו נפתחה החקירה, הוא התקבל בקרירות על ידי קהל המתפללים, שרובו נמנה עם חסידיו של פינטו.

"זו בהחלט הרגשה לא נעימה", סיפר חברו של ברכה ל'מעריב' על מסע הלחצים שהופעל על תת-ניצב ברכה, "אבל ברכה אדם חזק, איש משטרה בכל רמ"ח אבריו ואין ספק שהוא פעל נכון".

על רקע החשד במשטרה שלפיו הרב יאשיהו פינטו ורעייתו דבורה נתנו שוחד בהיקף של 100 אלף דולר לקצין המשטרה, בני הזוג פינטו נעצרו לחקירה באזהרה למשך שעות ארוכות, ושוחררו בתנאים מגבילים.

מטרת השוחד הייתה לקבל, בין היתר, מידע הקשור לתיק חקירת עמותת 'חזון ישעיהו', המתנהל על ידי ברכה.

את החקירה ניהל ראש אגף חקירות ניצב יואב סגלוביץ' באופן אישי, בפיקוחו של מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, וזאת בשל רגישותה של החקירה.

על פי החשד, הרב פינטו הציע לברכה 200 אלף דולר תמורת המידע. ברכה דיווח על ההצעה למפקדיו, שהחליטו לביים את קבלת הכסף.

בהודעה מטעם הרב פינטו נמסר: "אנחנו מתפללים לשלומה של הרבנית יחד עם אלפי החסידים. עורכי הדין התריעו בפני הרשויות על מצבה. לצערנו לא גילו כאן את הרגישות הנכונה. אנו בטוחים שתשוב במהרה לאיתנה ותאמר את דבריה לחוקרים, האחרון שבהם יבין שלא נפל פגם בהתנהלותה ואז תתברר העוולה".,
הרב משה פינטו אפרים ברכה משטרה התעלפות חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד