כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נערכים • תרגיל ענק ידמה רעידת אדמה

משטרת ישראל, יחד עם כל גורמי ההצלה והבטחון בישראל יתרגלו בסוף החודש תרחיש של רעידת אדמה • מדובר בתרגיל חוצה מחוזות, מהגדולים שידעה עד כה ישראל

רעידת אדמה. צילום: ארכיון
רעידת אדמה. צילום: ארכיון

במסגרת יעדי המשטרה המרכזיים לחיזוק הכשירות והמוכנות המבצעית והגברת הביטחון האישי של האזרח, תערוך משטרת ישראל, יחד עם כלל גופי החירום וההצלה, תרגיל לבחינת מוכנות העורף לרעידות אדמה בסוף החודש.

התרגיל, יערך בין התאריכים 21-25.10.2012.

מדובר בתרגיל רחב היקף, חוצה מחוזות, שמטרתו בחינת המוכנות המבצעית והסנכרון המקצועי בין כלל גורמי החירום והביטחון.

כחלק ממהלכים מקדימים לתרגיל, יערוך מחר אגף המבצעים של משטרת שראל תרגיל חשיבה ארצי למנהלים בכירים, בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, ובמעמד השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'. כמו כן ייקחו בו חלק כלל מחוזות ואגפי המשטרה, בשילוב צה"ל, פיקוד העורף וגופי חירום והצלה.

בתרגיל החשיבה יידרש כל אחד מהמנהלים להציג את סדר הפעולות המבוצעות בגזרתו ורמת דחיפותן, בכפוף לתרחישי רעידת אדמה קשים שיוצגו ובהמשך יתקיים דיון בסוגיות רלוונטיות כגון אופן הטיפול בנעדרים ואו חללים, ניוד כוחות במצב של תשתיות פגועות, קשר בין גורמי חירום במצב של קריסת תשתיות, טיפול והנחיית האוכלוסייה ועוד.

עפ"י החלטת ממשלה, משטרת ישראל הינה הגוף האחראי על פיקוד ושליטה באירוע רעידת אדמה, מרגע התרחשותו. לפיכך, מוכנותה המבצעית כמו גם אופן הניהול והתיאום בין כלל גופי החירום וההצלה – הינם בגדר הצלת חיים, לצד הרגעת הציבור והכוונתו להתנהגות נדרשת.

בשנה האחרונה המשטרה, יחד עם גורמי הביטחון והחרום, ביצעה עבודת מטה רחבה להערכות לקראת רעידת אדמה ותרגיל זה יאפשר את בחינתם המבצעית ואת הפערים והסוגיות שתרחיש מעין זה מציף.
משטרה רעידת אדמה עורף צהל חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד