י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תוכנית לגיוס חרדים: 15 אלף בחורי ישיבות יוזמנו לבדיקות

בהנחיית שר הביטחון יוזמנו 15 אלף חרדים בגילאי גיוס לפתיחת תהליך הבדיקות בשנה הקרובה • הבדיקות יתבצעו על-ידי גברים • המטרה: גיוס חלק מבחורי הישיבות

חרדי בלשכת הגיוס. צילום ארכיון
חרדי בלשכת הגיוס. צילום ארכיון

צווי התייצבות לראיונות בלשכת הגיוס יישלחו בימים הקרובים לכ-15 אלף צעירים חרדים בגילאי 17 עד 19. כך חושף הבוקר (ב) עיתון 'הארץ'.

עם זאת, מבהירים ב'הארץ', כי אין מדובר בתהליך גיוס מיידי, אלא בכזה שעשוי להימשך עד שנה, והוא נעשה עקב פסילת חוק טל, תוך היערכות של צה"ל להקמת גדודים נוספים דוגמת הנח"ל החרדי שיקלטו חיילים חרדים.

התוכנית הצבאית באשר לגיוס החרדים הוצגה אמש (א) בדיון מסכם של בכירי צה"ל ומשרד הביטחון בראשות השר אהוד ברק, מדובר במעין 'תוכנית גישור' שאמורה להתאים את המציאות למצב החוקי שנוצר, ואשר תוצג על ידי ברק היום (ב) בועדת הביטחון של הכנסת.

שני שנתוני גיוס חרדים נמצאים במוקד התוכנית - גילאי 17 הנמצאים לקראת גיל גיוס, וגילאי 18 שהיו אמורים להיכנס לשנת הדיחוי הראשונה - יחד מדובר בכ-15 אלף צעירים חרדים שיזומנו לבדיקות, ולחלקם כבר נשלחו הזימונים, בצה"ל גם הודיעו כי הצוות הבודק את אותם צעירים יכלול גברים בלבד.

לגבי החרדים המבוגרים יותר, בני 19 ומעלה, הנחה ברק את משרד הביטחון שלא לטפל בגיוסם, כאשר בעתיד המטרה לגייס חלק מבני 19-23 שיחפצו בהטבות שונות, ואילו אחרים יקבלו בהדרגה פטור על מנת שיוכלו להשתלב בשוק העבודה.

ב'הארץ' מצטטים גורם בטחוני בכיר: "לנוכח ביטול חוק טל, צריך להתקדם למציאות חדשה. הצעדים שהוחל בהם מתחילים להניע את המערכת לכיוון הנכון, שעיקרו שוויון רב יותר בין האזרחים. מה שהיה לא יהיה עוד. עם זאת, זו אינה תוכנית דורסנית. צעירים חרדים לא יגויסו מיד".
צה''ל ברק גיוס חרדים דיחוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד