ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

קרית גת: מסומם סחט קשיש חסר ישע

תושב קרית גת בן 62 ערירי וחולה נסחט במשך חודשיים על ידי צעיר מסומם שאיים לפגוע בו • לאחר תקופה גילה השוטר הקהילתי את הסחיטה והחשוד נעצר

קשיש. צילום ארכיון: פלאש 90
קשיש. צילום ארכיון: פלאש 90

חודשים ארוכים היה אדם ערירי וחולה נתון לסחטנות מצד צעיר בשנות השלושים לחייו, שדרש ממנו כסף למימון הסמים שצרך. מי שהביא לחשיפת הפרשה ולסיום הסיוט היה השוטר הקהילתי.

תחילתה של הפרשיה בתלונה שהגיש הקורבן, תושב קרית גת בן 62, על אירוע של התפרצות לביתו וגניבה של כספי הפנסיה שלו, שהסתכמו ב-1,400 שקל.

לאור מצבו הבריאותי של המתלונן, משותק בחצי גוף, אשר עבר לאחרונה אירוע מוחי. ניגש לביתו מש"ק רובע בני ישראל בעיר, רס"ב שמואל עמר, לצורך גביית עדות. במהלך גביית העדות ושיחה עם המתלונן הבחין השוטר במצוקתו של האיש, וחש כי יש דבר מה נוסף שהמתלונן נמנע מלשתף אותו בו. מכיון שכך החליט להשאיר ברשותו את מספר הטלפון הנייד האישי שלו, באם יצטרך ממנו סיוע עתידי.

במקבל נפתחה חקירה במישור המודיעיני במטרה להתחקות אחר הפורץ, כמו גם אחר הגורם המהווה איום על המתלונן. מידע מודיעיני של משטרת קרית גת הצביע על תושב העיר הסוחט את המתלונן מזה תקופה.

החקירה העלתה כי החשוד - המכור לסמים - נוהג לסחוט את הקורבן בסכומי כסף, תוך איומים שבאם לא יעביר לו סכומי הכסף יפגע בו. החשוד נעצר לחקירה, ולאחר מעצרו נאות המתלונן לשתף את חוקריו בהשתלשלות האירועים, וציין כי ההיכרות שלו עם החשוד הסתכמה בכך שנהגו לקנות מאותה מכולת, שם ככול הנראה זיהה החשוד את ההזדמנות לקחת מהאיש חסר הישע במשך כחודשיים ימים, סכומי כסף שנעו בין 100 ל-200 שקל כל פעם (סך הכל העביר לידיו סך של 2,000 שקל).

ביום חמישי הוגש כתב אישום חמור כנגד החשוד, באמצעות עו"ד שלום כהן מתביעות דרום.

מפקד תחנת קריית גת, סנ"צ עופר שומר, מבקש להדגיש: "עבירת הסחיטה באיומים הנה מסוג העבירות הקשות לאיתור. זאת נוכח חששם הרב של המאוימים. משטרת ישראל פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה, על מנת להגיע לאותם עבריינים ולמגר את פעולתם. התערבות של המשטרה במקרים אלו הנה חיונית לשיפור איכות חייו של המתלונן, שכן זו מפסיקה את מסכת האיומים. במקרה הזה ראינו חשיבות עליונה באיתורו המידי של החשוד, בעיקר בשל מצבו הרפואי של מר עמר והיותו חסר ישע".
משטרה קרית גת סחיטה קשיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד