י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

חילונים הפגינו בערד: יותר מדי חרדים באים לעיר

מאבק בעיר ערד: תושבים חילונים פתחו בקמפיין והפגינו נגד התחרדות העיר הדרומית • מובילת המאבק: "החרדים לא מתחשבים בצד השני" • החרדים: "איש לא מפריע לחילונים"

צילום אילוסטרציה: משה הולצמן
צילום אילוסטרציה: משה הולצמן

בחמשת השנים האחרונות התיישבו משפחות חרדיות רבות בערד, בעיקר כאלה הנמנות על חסידויות גור וחב"ד. זאת, בשל מחירי הדירות הסבירים הקיימים בעיר. כעת, תושבים חילונים בעיר הכריזו על מאבק נגד 'תופעת ההתחרדות של העיר'.

אחת ממובילות המאבק, שוש רוטמן, תושבת ותיקה בעיר, מסבירה ל'בחדרי חרדים' מדוע קבוצה מתושבי העיר הניפה דגל שחור נגד החרדים: "בשנתיים האחרונות, הבנתי שאני קמה בבוקר לעיר שהיא לא שלי. הגעתי להתגורר כאן לפני 46 שנה, בעיר חילונית, ופתאום לאחרונה אני מבינה שיותר ויותר שהחרדים משתלטים לנו על העיר".

• במה זה בא לידי ביטוי?

"החרדים בונים בתי כנסת בתוך בתי מגורים, מציקים למשפחות חילוניות בגיבוי המשטרה והעירייה, רוכשים דירות ומוכרים אותן במחירים מיוחדים לחבריהם החרדים..."

במוצאי שבת התקיימה הפגנה בה השתתפו כ-300 איש. "זו הייתה יריית הפתיחה", מסבירה רוטמן. "אנחנו מוכנים להתחשב, לקבל את השני ולהיות עם החרדים שכנים טובים, אך הבעיה מתחילה כשהצד השני לא מתחשב ועושה דברים שהמשטרה והעירייה מעלימים מהם עין". במהלך השיחה היא אומרת: "ההגירה החרדית בשנתיים האחרונות הפכה לגדולה מידי".

כשציינו בפניה את טענות העירייה כי המאבק שהיא וחבריה מובילים הוא סוג של יריית פתיחה לקראת מערכת הבחירות המקומיות שתתקיים בשנה הבאה, היא משיבה: "זו תגובה פופוליסטית שדרכה העירייה מעוניינת לכסות על עצמה".

בקהילת חב"ד בעיר סירבו להגיב, ורמזו כי עיקר המאבק הוא נגד חסידות גור. "למרות שגם אנחנו נלחמים בהם, אנחנו לא רוצים ללבות את האש, גם אנחנו אנשים חרדים, וגם אנחנו רוצים לחיות כאן בשקט ובשלווה".

בחסידות גור, סירבו להגיב באופן רשמי, אך אחד מבכירי החסידות בעיר אמר בתגובה: "איש לא מפריע לתושבים החילונים לחיות בערד כפי שהם רוצים". הוא דחה את הטענות על אלימות שמתנהלת בין התושבים בעיר.
ערד אלימות משטרה הפגנה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד