ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מרביצים חיים • איש הצלה תקף חובש מארגון מתחרה

מאבק ארגוני ההצלה מחריף: מתנדב 'איחוד הצלה' השבית אמבולנס של 'מד"א-הצלה גוש דן' והתקוטט עם אשת יו"ר הארגון • שני הצדדים הגישו תלונות הדדיות במשטרה

 משטרה בזירת האירוע. צילום: הצלה גוש דן
משטרה בזירת האירוע. צילום: הצלה גוש דן

המאבק בין הארגונים 'איחוד הצלה' ו'הצלה גוש דן' בבני-ברק מחריף: בשעות הצהריים של יום שני התקבל דיווח במשטרה על איש מד"א שהותקף ברחוב חזון-איש. אושי שלומוביץ, יו"ר 'הצלה גוש דן', התלונן בפני השוטרים שהוזעקו למקום, כי הותקף בידי יעקב בורר, מתנדב ב'איחוד הצלה', במהלך טיפול בחולה.

האירוע החל בשעה 11:55, כאשר במוקד 'איחוד הצלה' התקבל דיווח על ילד שאצבעו נקטעה בתלמוד תורה 'תורת אמת' ברחוב חזון-איש בבני-ברק. המוקד הזניק מתנדבים של הארגון מבני-ברק, ואמבולנס של מד"א.

שני חובשי 'איחוד הצלה' שהיו בסמוך לתלמוד תורה, העניקו טיפול רפואי וחבישה לילד כבן 7, שנחתך עמוקות באצבעו. בהמשך, הילד פונה באופן עצמאי על ידי סבו להמשך טיפול רפואי בבית החולים.

מכאן העניין החל להסתבך: כונן 'איחוד הצלה' יעקב בורר הגיע עם אופנוע מעט לאחר אמבולנס 'מד"א - הצלה גוש דן', בו נהג יו"ר 'הצלה גוש דן' אושי שלומוביץ. לטענת בורר, אותו אמבולנס פגע בו בהלווית הרב גניחובסקי זצ"ל וברח, בעקבות כך, הוא ניגש לאמבולנס, שלף את המפתחות והשליך אותם לעבר השיחים.

אשתו של שלומוביץ שישבה באמבולנס, ניסתה למנוע מהמתנדב לשלוף את המפתחות, והשניים התלוננו כי הותקפו זה בידי זה. שלומוביץ הזעיק את המשטרה, ובורר עוכב לחקירה במשטרת מרחב דן.

עם סיום החקירה, שוחרר בורר, בסיוע עו"ד בנימין מיצמכר. והגיש שלוש תלונות נגדיות, בהן טען כי שלומוביץ מתנכל לו אישית בתקופה האחרונה. בין השאר, טען בורר כי במהלך הלווית הגאון רבי אברהם גניחובסקי זצ"ל שהתקיימה בשבוע שעבר, שלומוביץ - שנהג באמבולנס מד"א - פגע באמבולנס בו נהג בורר, והמשיך בנסיעה מבלי למסור פרטים.

בתלונה נוספת טען כי הותקף בידי אשתו של שלומוביץ. בתלונה שלישית טען כי בפורום 'בחדרי חרדים' פורסם, לכאורה בשליחות שלומוביץ, כי הוא נהג באמבולנס בהלוויה ללא רשיון מתאים, בזמן שלטענתו הוא מחזיק רשיון כנדרש בחוק.

בארגון 'הצלה גוש דן' לא המתינו: זמן-מה לאחר שנעלמו מפתחות האמבולנס, תלו עליו שלט מודפס עליו נכתב: "אמבולנס זה משמש להצלת חיים והגשת עזרה ראשונה לתושבי בני-ברק על-ידי מתנדבי מד"א הצלה גוש דן. אמבולנס זה מושבת בעקבות גניבת המפתחות בזמן הגשת עזרה ראשונה על-ידי פעיל בארגון החיצוני 'איחוד הצלה'".

בסמיכות לסיום החקירה אותרו מפתחות האמבולנס על עץ סמוך, והם נמסרו לנציג מגן דוד אדום.

"בארגון הצלה גוש דן מביעים זעזוע ושאט נפש נוכח גניבת מפתחות אמבולנס מד"א-הצלה גוש דן, ותקיפת אשתו של מנכ"ל ארגון הצלה גוש דן הרב אושי שלומוביץ בשעת צהריים ברחוב חזון איש בבני ברק", הגיבו בארגון לפניית 'בחדרי חרדים', והוסיפו: "הארגון מוחה נמרצות נגד אותו איש החשוד במעשים נפשעים אלו, וכנגד הארגון בו האיש לכאורה, 'מתנדב'.

"בהצלה גוש דן מבהירים כי אין דרך הארגון באלימות, אין דרך המתנדבים באלימות, וצר לארגון שישנם אנשים הנקראים לכאורה 'מצילי חיים' שתפקידם הוא לעזור לזולת ולציבור, אך הם נוקטים במעשי פשע ונבלה אשר מרחק רב בין דאגה לשלום הציבור ובין מעשיהם. אנו קוראים למשטרת ישראל למצות עם האיש שעוכב לחקירה את הדין בכל החומרה, ושמעשים חמורים כאלו לא יישמעו יותר".

מארגון 'איחוד הצלה' נמסר בתגובה: "מדובר בסכסוך אישי בין שני המתנדבים, שאינו קשור למי מהארגונים. מבדיקה שערכנו עולה, כי מתנדב מד"א, לכאורה, היה זה שגרם להתפרצות הזעם של מתנדב מארגוננו. למרות זאת, המתנדב יוזמן לשיחת הבהרה, בכדי שמקרים כגון אלו, גם אם מקורם בפרובוקציה של הצד השני, לא יישנו.

"אנו דוחים את הניסיון הציני של גדודי יחצני מד"א לנצל האירוע על מנת להנציח המונופול של מד"א באופן שיפגע באיכות שירותי הרפואה הדחופה בישראל. 'איחוד הצלה' לא יירתע מההשמצות, ומתנדביו ימשיכו בהצלחת חיים ללא עיסוק בענייני אגו וכבוד".










איחוד הצלה הצלה גוש דן מכות שלומוביץ ארגונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד