י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ליצמן הדיח את פרופ' היס מהמכון הפתולוגי

מי שהיה במשך שנים המנהל הכל-יכול של המכון הפתלוגי באבו כביר פוטר מתפקידו בהוראת סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן • הסיבה: פרשת האיברים שנשמרו במכון

היס וליצמן. צילום ארכיון: מנדי שכטמן
היס וליצמן. צילום ארכיון: מנדי שכטמן

פרופ' יהודה היס, מי שהיה במשך שנים המנהל הכל-יכול והשנוי במחלוקת של המכון לרפואה משפטית באבו כביר, פוטר הערב (ב) על-ידי סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן מתפקידו והולך הביתה.

משרד הבריאות הודיע, כי הוחלט על ארגון מחדש של פעילות המכון לרפואה משפטית, במסגרתו יפוטר היס בן ה-67. פיטוריו של היס באים בעקבות מהביקורת הציבורית שהתעוררה בעקבות פרשת האיברים שנשמרו במכון.

ההחלטה של סגן שר הבריאות על הפיטורין באה לאחר שנגד היס הצטברו טענות רבות על זלזול בכבוד המת, פגיעה בגופות וגניבת חלקי גופות. הפיטורין הם שלב נוסף בהליך הבדיקה שביצע משרד הבריאות בכל הנוגע לפעילות המכון, בעקבות 'פרשת הרקמות', שסוקרה בהרחבה גם ב'בחדרי חרדים'. בעקבות הפרשה - שעוררה סערת רוחות - החליט סגן השר להקים ועדת בדיקה ולארגן מחדש את ניהול המכון.

משרד הבריאות הוציא גם, במקביל להודעת הפיטורין, מכרז לתפקיד מחליפו של היס - ניהול ותפעול המכון.

כחלק מהשינויים תועבר האחריות על המכון הפתולוגי לניהול אגף מנהל רפואה במשרד הבריאות, והיא לא תהיה עוד בידיו של מנהל בית החולים אסף הרופא - שהחזיק במכון עד כה.

סגן שר הבריאות מסר: "ההחלטה לבצע שינויים במכון לרפואה משפטית נובעת מהצורך לתקן את הדרוש במקום, בהתאם לבדיקות שנעשו בידי אנשי המקצוע במשרד הבריאות. כולי תקווה שהדבר יביא לייעול המערכת, במטרה להבטיח שמירה מלאה על כבוד המת ומשפחתו".

עוד בנושא:
חקירה נגד היס • ליצמן דורש: "מסקנות אישיות"
היס ליצמן פיטורין מכון רפואה משפטית משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד