כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מצפים לשאגה • אריה דרעי חוזר לש"ס כיו"ר התנועה

פרסום ראשון • דרעי ישוב לש"ס כיו"ר התנועה • פרס הניחומים לישי: השר הבכיר, אם ש"ס תצטרף לממשלה • הודעה רשמית לאחר ישיבת מועצת החכמים והסכמת הצדדים

דרעי. צילום ארכיון: קובי הר צבי
דרעי. צילום ארכיון: קובי הר צבי

לאחר שבועות ארוכים של לחצים מאסיביים, התלבטויות וספינים אינספור, דומה כי המערכה בש"ס הוכרעה באופן חיובי, והאמת והשלום אהבו. ובשלוש מילים: אריה דרעי חוזר.

דרעי ישוב כמנצח מבחינתו ויקבל, ככל הנראה, את ראשות התנועה, אך יוותר על תפקיד השר הבכיר לטובת אלי ישי - במידה וש"ס תצטרף לממשלה הבאה.

הסכם הפשרה החל להתבשל כאשר גורמים בביתו של הגר"ע יוסף הפנימו שזהו הצעד הכי בריא עבור התנועה, שיעניק לה יציבות וצמיחה, במקום האלטרנטיבה של הקמת מפלגת חברתית בראשות דרעי - שתנגוס מנדטים מש"ס, ותגרור את התנועה לקרב תרנגולים שסופו מי ישורנו.

בבית הגר"ע יוסף יודעים גם לקרוא סקרים, ואף שמאז ומתמיד לא העניקו הסקרים לש"ס את הקרדיט הראוי, הפעם היה נראה כי המצב חמור באמת. וכשח"כ חיים שאמסלם נושף בעורף מצד אחד ודרעי מצד שני - הסיכוי להחזיר את הצבע ללחיי הפעילים נמוך במיוחד.

אם עד היום היו בבית הרב חילוקי דעות - כאשר היו מבני הבית שעמדו כחומה בצורה לצדו של אלי ישי, והיו שעמדו לצדו של אריה דרעי - הרי שבמהלך היממה האחרונה הגיעו כולם להבנה כי אין מנוס אלא לתת לאריה את מבוקשו: ראשות התנועה. מאידך, דרעי מצידו יידרש לוותר על תפקיד השר הבכיר בממשלה - שיוענק לאלי ישי.

ההחלטה הרשמית תפורסם ככל הנראה ביום רביעי, לאחר כינוסה של מועצת חכמי התורה, אך דומה כי הגר"ע יוסף כבר שוכנע בנחיצות המהלך, וכעת נעשה מאמץ אחרון לקבל את הסכמתם הסופית של הצדדים להסכם הפשרה.

אלא שהסכמה כזו טרם הושגה, לפחות מצדו של אלי ישי. מאז הודיעו בני ביתו של הגר"ע יוסף לישי על שינוי הכיוון בדעתם - קרי: הסכמה לשובו של דרעי אל תפקיד היו"ר - מנהל ישי קרב בלימה בניסיון להגן על מעמדו. במהלך יום שני הוא קיים פגישות עם שניים מחברי מועצת חכמי התורה, בניסיון להבטיח את תמיכתם בו. במקביל היתה לאנשי בית הרב פגישה ממושכת עם אחד מהאנשים הקרובים לישי.

אריה דרעי בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים': "ההישג של 17 מנדטים יכול לחזור"
דרעי ישי ש''ס שר הגר''ע יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 100 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד