י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חולדאי נגד "השתלטות חרדית"

סגן שר החינוך, מאיר פרוש, מחה בפני ראש העיר תל-אביב, רון חולדאי, על ההתנכלות המתמשכת לגורמים חרדים בעיר. בין הסובלים: בית חב"ד ברמת אביב. וגם: חילולי שבת בחגיגות ה-100

רון חולדאי ומשה גפני. תל אביב, בית חם לכולם?
רון חולדאי ומשה גפני. תל אביב, בית חם לכולם?


בשם האמירה הנדושה "הסובלנות וחופש הביטוי", מצדיק ראש העיר תל אביב-יפו, את פעילות 'הוועד נגד השתלטות חרדית' בשכונות שונות בעיר – כך עולה ממכתב תשובתו של רון חולדאי לסגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש, אשר מחה על ההתנכלות המאורגנת נגד חסידי חב"ד בת"א המציעים לתושבים, כמנהגם, להניח תפילין.

פרוש שאל את חולדאי: "באיזו 'השתלטות' מדובר? האם יש מקום בארץ, או במוקדים יהודיים בחו"ל, שבהם חסידי חב"ד אינם פועלים ברוח טובה עת הם מציעים לבני עמנו להניח תפילין? ובכל מקום, כידוע, זוכים חסידי חב"ד לכבוד ואהדה, ורק בעיר ת"א משום מה פעילותם מכונה בלשון פרובוקטיבית 'השתלטות חרדית'".

בהמשך ציטט פרוש את עדותו של הרב שניאור חביב, מרכז בית חב"ד ברמת אביב, השכונה שמיקדה במיוחד את פעילות 'הוועד נגד השתלטות חרדית':

"בית חב"ד בשכונת רמת אביב פועל כבר 15 שנה, במתכונת המקובלת של כל בתי חב"ד בארץ ובתפוצות – במטרה לעזור לכל יהודי בגשמיות וברוחניות, ולהפיץ את ערכי היהדות בנועם ובמאור פנים. פעילי חב"ד מציעים לתושבים ביחס של רצון טוב – להניח תפילין, כנאמר בתורה: וקשרתם לאות על ידיך והיו לטוטפות בין עיניך".

חולדאי הדגיש בתשובתו לסגן השר פרוש: "העיר ת"א תוסיף להיות בית חם לכל אדם באשר הוא, ללא הבדל דת". פרוש הגיב: "זוהי קלישאה ממוחזרת, המנסה תמיד לחפות על מעשים מחפירים נגד יהודים חרדים".

פרוש גם התריע על חילול שבת מביש שבוצע לקראת טקס שנערך במוצאי שבת ערב חג הפסח, לכבוד שנת ה-100 של העיר ת"א. "על פי עדויות של תושבים נצפו במהלך השבת משאיות הפורקות גדרות, ציוד תאורה והגברת קול".

רון חולדאי השיב על כך, כי העירייה הקפידה על שמירת השבת, לרבות קביעת שעת פתיחת האירוע עם צאת השבת, ואם ארעה תקלה - זה היה בשגגה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד