י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ותודה לביבי • כהונת הרבנים הראשיים תוארך ב-3 חודשים

הממשלה תחליט: עוד שלושה חודשי כהונה לרבנים הראשיים • הסיבה: רק הממשלה הבאה תקבע את נציגיה לאסיפה הבוחרת • ולמה יש כעת סיכוי לקדנציה נוספת של הגר"ש עמאר

הרבנים הראשיים. צילום ארכיון: יעקב כהן
הרבנים הראשיים. צילום ארכיון: יעקב כהן

הבחירות הקרבות מסכנות את כיסאותיהם של פוליטיקאים רבים, וכבר עתה ברור כי לא מעט חברי כנסת (ושרים) יאלצו להיפרד ממשרדיהם הממוזגים. אלא שלכל מטבע יש שני צדדים. מסתבר שיש גם מי שהרוויחו הארכה בכהונתם בשל הבחירות.

במה דברים אמורים? הבחירות לתפקיד הרבנים הראשיים לישראל היו אמורות להתקיים לפני ה-24/3/2013 - תאריך סיום הקדנציה של הרבנים באופן רשמי. עד אז אמורה הממשלה לבחור את נציגיה לוועדת הבחירות הבוחרת ברבנים הראשיים.

אלא שתזכיר שהפיץ משרד ראש הממשלה מסביר, כי מאחר ונקבעו בחירות לכנסת, יש להמתין להרכבת הממשלה החדשה. זאת מאחר שאת הרבנים הראשיים בוחרות אסיפה בוחרת וועדת בחירות, שחלק מחבריהן מתמנים בידי הממשלה, ואין זה ראוי להתחיל בתהליך לפני שתיבחר ממשלה חדשה שתוכל למנות את נציגיה.

משכך, הממשלה תחליט בישיבתה הקרובה להעניק לרבנים הראשיים - הגר"ש עמאר והגר"י מצגר - שלושה חודשי כהונה נוספים.

אלא שמשמעותה של הארכה עשויה להיות קריטית בהרבה. שכן, לפני יותר מחצי שנה הוגשה הצעת חוק שתאפשר לרבנים הראשיים להתמודד לכהונה בקדנציה נוספת. הגר"י מצגר כבר הודיע שלא יתמודד, אלב הגר"ש עמאר מתכוון בהחלט לעשות זאת.

אלא שהחוק, שאושר בקריאה ראשונה, 'נתקע' בוועדת חוקה חוק ומשפט, בראשה עמד ח"כ דוד רותם מ'ישראל ביתנו'. הסיבה לכך הייתה התנגדותה של ש"ס לקדם, במקביל, את חוק רבני צוהר, אך יש אומרים שהביאה לכך גם יריבות אישית של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עם הרב, ובעיקר עם לשכתו.

עתה, עם דחיית הבחירות עד לאחר הקמת ממשלה חדשה - מי יודע לאן תנוע הרוח ומה ילד יום בכנסת החדשה שתיבחר. ובמילים אחרות: הסיכוי להאריך את כהונת הראשון לציון בקדנציה נוספת נפתח מחדש.
הגר''ש עמאר הגר''י מצגר רבנים כהונה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד