כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

צליל צורמני • מחקר: מה הכי לא נעים לאוזן?

הכי נעים לאוזן: תשואות קהל, צחוק של תינוק, רעם ומפל • הכי לא נעים: סכין מגרדת זכוכית ובכי של תינוק • מחקר לצורכי טיפול מיגרנה מספק נתונים מרתקים

הכי נעים והכי לא נעים. תינוק
הכי נעים והכי לא נעים. תינוק

במחקר שבוצע באוניברסיטת ניוקאסל הבריטית מוינו, דורגו 74 צלילים הנחשבים לנעימים או לא נעימים לאוזן. את הנתונים מפרסם הבוקר (ג') עיתון 'מעריב'.

במחקר שנועד לצורכי טיפול במיגרנה ופרטיו פורסמו בכתב העת הבינלאומי לחקר המוח Journal of Neuroscience נמצא כי הקול הכי לא נעים הוא זה שמופק בעת שסכין מגרדת בקבוק זכוכית. בהמשך: גיר על גבי לוח, החלקת סרגל על בקבוק, ציפורניים המגרדות לוח או משטח עץ אחר. במקום השישי דורג קול צווחה של אישה.

במקומות הבאים ברשימת עשרת הלא נעימים לאוזן: הקול העולה מדיסק לחיתוך אבן, חריקת בלמים של אופניים, תינוק בוכה ומקדחה חשמלית.

ומהם הצלילים הכי נעימים לאוזן? במקום הראשון - כמה מפתיע: קול של תשואות קהל במופע. במקומות הבאים: צחוק של תינוק, רעם, פכפוך מים ומפל.

עורכי המחקר הסבירו ל'מעריב' כי אי הנעימות לאוזן היא תוצאה של אינטראקציה שחלה בין אזור בקליפת המוח 'קורטקס'), המעבד את המידע הקולי המגיע דרך האוזן, לבין אזור קטן אחר במוח, המכונה 'אמיגדלה', הקשור לעיבוד המידע הרגשי וגם לתגובה תוקפנית.
מיגרנה תינוק אוזן צורם צווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד