י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סקר 'וואלה': ש"ס יורדת ל-9 מנדטים

מפלגה בראשות לפיד, לבני ומופז - לא תשנה את התמונה הבין-גושית • עוד בסקר: 'ישראל ביתנו' צונחת ל-12 מנדטים ואהוד ברק לא עובר את אחוז החסימה

קלפי. צילום אילוסטרציה
קלפי. צילום אילוסטרציה

מסקר שערך מכון "TNS-טלסקר", עבור "וואלה", עולה כי אם גם אם יהיה איחוד במפלגות מרכז-שמאל, לא יהיה שינוי דרמטי.

המשתתפים בסקר נשאלו ביום ראשון בערב על אפשרות ריצה משותפת של מפלגת מרכז-שמאל מאוחדת בראשות אהוד אולמרט ובשיתוף ציפי לבני, קדימה של מופז ויאיר לפיד.

עוד בנושא:
מצפים לשאגה • אריה דרעי ישוב לש"ס כיו"ר התנועה

על פי הממצאים של הסקר, אם לא יתקיים איחוד בין אותן מפלגות, הליכוד והעבודה יקבלו 30 ו- 19 מנדטים בהתאמה. מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד תקבל 14 מנדטים, ישראל ביתנו יורדת ל-12, קדימה מדשדשת סביב שישה מנדטים, ש"ס יורדת מעט לתשעה מנדטים, הבית היהודי-מפד"ל החדשה ומרצ, עולות לחמישה מנדטים כל אחת, יהדות התורה מקבלת שישה מנדטים, האיחוד הלאומי צונחת לשניים, העצמאות של אהוד ברק לא עוברת את אחוז החסימה, ומקבלת בין 0-2 מנדטים. בל"ד שומרת על כוחה עם שלושה מנדטים, רע"מ-תע"ל וחד"ש מקבלות ארבעה מנדטים כל אחת.

המפלגה החדשה של אולמרט, אם תתמודד, תקבל לא יותר מ-23 מנדטים, שלושה מנדטים בסך הכול יותר ממה שיקבלו "יש עתיד" של לפיד ו"קדימה" בנפרד.

על פי הסקר של וואלה, במקרה של ריצה במפלגה מאוחדת, נתוני הסקר נותרים על כנם, למעט הליכוד, העבודה ומרצ שמאבדות מנדט אחד כל אחת.

המאוכזבת הגדול מהסקר: מפלגתו של שר החוץ ליברמן, ישראל ביתנו, צונחת בסקרים ל-12 מנדטים בלבד.

נתוני הסקר מלמדים על העובדה שמשחק המנדטים הוא פנימי לגוש המרכז-שמאל, ואינו משפיע על המאבק בינו לבין גוש הימין, שכוחו ינוע בין 63-64 מנדטים, לעומת 65 בכנסת ה-18.
בחירות סקר אולמרט נתניהו לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד