כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

20 חודשי מאסר וחילוט רכב לעבריין 'פגע וברח'

הנהג, בעל 79 הרשעות קודמות הסתלק ממקום התאונה ומיד תיקן את שמשת הרכב השבורה, כדי לשבש את חקירת התאונה. אור ירוק: "עברת פגע וברח הפכה למכת מדינה. על מערכת המשפט להגדיל את הענישה כדי להרתיע נהגים"

20 חודשי מאסר וחילוט רכב לעבריין 'פגע וברח'
הצלה גוש דן

ב-20 בספטמבר 2012, בית המשפט המחוזי בל אביב, גזר על עבריין תנועה סדרתי שפגע בהולכת רכב וברח ממקום התאונה מבלי להגיש עזרה, 20 חודשי מאסר וחילוט רכבו לטובת אוצר המדינה.
ב-6 לנובמבר 2011, נהג האיש בכביש 44, ממזרח לכיוון מערב והחל בפניה שמאלה ברחוב לוי אשכול לכיוון צומת חולון. על פי הודאתו, הוא נהג בחוסר מיומנות, חוסר זהירות ורשלנות ופגע בזינה חיה אלאייב, בחזית הקדמית של כלי הרכב שלו. הנהג, לא עצר את רכבו, לא הגיש עזרה ולא הסיע את אלאייב אל בית החולים, אלא המשיך בנסיעתו לכיוון חולון, שם נכנס למוסך והחליף את שמשת המונית שניזוקה מהתאונה, כדי להעלים את הקשר שלו לפגיעה.

לנהג, עבר תעבורתי רב, הכולל 79 הרשעות קודמות ובמהלך שנות נהיגתו גרם לשלוש תאונות דרכים, עקב עקיפה כשהדרך לא פנויה, אי ציות לתמרור, ונהיגה בקלות ראש כשברמזור אור אדום.
הנאשם, בן 66 אב לארבעה וסב לחמישה נכדים, המשיך לנהוג במונית על אף בעיות בריאותיות קשות כמו קשי נשימה ושמיעה, רמה גבוהה של סוכר ולחץ דם. על פי ממצאי בוחן התנועה התאונה נגרמה בשל השתהות הנהג בתגובותיו. אלאייב נפגעה בראשה והובהלה אל בית החולים עם שבר בגולגולת ודימום מוחי. מעדותה עולה כי מאז התאונה היא הפכה לשבר כלי.

שופטת בית המשפט המחוזי, יהודית אמסטרדם טענה כי: "אם לא די בכך שהנאשם גרם לתאונה עקב חוסר מיומנות, חוסר זהירות ורשלנות, הרי שהנאשם הוסיף על כך חטא כאשר בחר להימלט מזירת התאונה מבלי להושיט סיוע או להזעיק עזרה לנפגעת, ובנסותו לכסות על מעשיו שיש הליכי משפט."

השופטת אמסטרדם, גזרה עליו 20 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים ופסילת רישיון נהיגה לצמיתות. השופטת אמסטרדם החליטה כי המונית שלו תחולט על ידי המדינה והוא ישלם פיצוי לאלייב בסך 30 אלף שקלים.

עמותת אור ירוק: "עברת פגע וברח הפכה כבר מזמן למכת מדינה. מדובר במעשה אנטי מוסרי ואנטי חברתי מובהק, כאשר אדם בוחר להסתלק ממקום התאונה ולהשאיר את הפצוע להתבוסס בדמו. על מערכת המשפט להגדיל את הענישה כדי להרתיע נהגים מלברוח ממקום התאונה.".
אור ירוק פגע וברח תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד