י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פיקוד העורף פונה לחרדים: חובת השתדלות

מפקד פיקוד העורף נפגש עם הרבנים הראשיים, לקראת 'נקודת מפנה': "שמיעה להוראות תציל חיים". בין ההמלצות: אמירת פרקי תהילים. האלוף מודה: אין מה לעשות נגד איום גרעיני • וידאו ותמונות

הגר"ש קוק, הרבנים הראשיים ואלוף פיקוד העורף
הגר"ש קוק, הרבנים הראשיים ואלוף פיקוד העורף

זוכרים את נחמן שי ממלחמת עיראק הראשונה?! 'שתו מים והירגעו' לא הצליח להשפיע גם עליכם?!
בפיקוד העורף הספיקו מאז להשתכלל, והכנת העורף בשנת 2009 לא תהיה דומה במאומה לזו של שנים עברו. הפעם יוכן העם אל הצפוי לו בדרך מודרנית ומשוכללת, הכוללת סרטוני הסברה, חומר צבעוני, קלטות וידאו ומה לא.

אז נכון שגם האיומים השתכללו, רחמנא לצלן, אבל לפחות שנדע בפני מה אנו עומדים.



ועוד שינוי מרענן מבית פיקוד העורף. הציבור החרדי.

מי בכלל זכר אותנו אז, במלחמה ההיא?! ההסברה (הייתה בכלל?) הייתה מופנית אל כלל חלקי העם, אל כולם בשפה אחידה, מתאימה או שלא.

הפעם לא עוד. במסיבת עיתונאים שיועדה לעיתונות החרדית הוצגו פעולות ההסברה המתוכננות, 'חרדיות' למהדרין ומותאמות לגמרי. לקראת תרגיל העורף הלאומי הגדול המתוכנן - "נקודת מפנה" - ידבר איתנו פיקוד העורף בשפה של "ונשמרתם מאד לנפשותיכם", כשהוא מציג בפנינו את דבר הרבנים הראשיים ואף כולל בין המלצותיו אמירת פרקי תהילים.

במפגש המיוחד, שנערך היום (א) בירושלים, השתתפו הראשון לציון הגר"ש עמאר, הרב הראשי הגר"י מצגר, הגר"ש הכהן קוק והגרי"ד גרוסמן מן העבר האחד, כאשר מהעבר הצה"לי משתתפים מפקד פיקוד העורף, יאיר גולן.

הרבנים דיברו על בטחון, אמונה והשתדלות, אנשי הצבא פרקו את חובת ההשתדלות הזו לפרקים ופרטו.

"מטרת חומרי ההסברה הראש ובראשונה היא להנחות את הציבור כיצד לבחור באופן מיידי את המרחב המוגן שישמש אותם בעת חירום, בכל מקום בו הם שוהים באופן קבוע, בבית, מקום הלימודים ו\או מקום העבודה", אמרו אנשי פיקוד העורף, בהוסיפם כי "הניסיון של פיקוד העורף מלמד כי מי ששהה במרחב מוגן בעת אזעקה לא נפגע מנפילת טילים\רקטות".

הם הוסיפו ואמרו כי "על הציבור לשנן ולשמור את חומרי ההסברה שיחולקו בתיבות הדואר, כך שבשעת חירום ניתן יהיה להיעזר בהם, לצורך שמירה מרבית של כללי הבטיחות בחירום".

במהלך השבוע הקרוב יחולקו בתיבות הדואר של למעלה מ-130,000 בתי אב בכל רחבי הארץ חומרי הסברה ייחודיים, בעברית וביידיש. אל החומר יצורף מכתב בו מציינים הרבנים הנ"ל כי הכללים המצורפים להם בידי פיקוד העורף אינם בגדר המלצה, אלא הם כללים "אשר על הציבור ללמוד ולשנן אותם, ובעיקר, לציית להם ולנהוג על פיהם בעת חירום ל"ע, כדי למנוע סכנה, שכן אין סומכים על הנס".

בשלב הזה עוסקות ההנחיות בהתגוננות מפני מלחמה קונוונציונלית.

לשאלת העיתונאים בדבר היערכות ללוחמה כימית וח"ו גם למלחמה גרעינית, הודו ראשי פיקוד העורף כי מדובר בשלב הראשון של ההסברה, שמטרתו להיערך לחומרי הנפץ הזמינים אשר ידוע על הימצאותם בידי אויבינו באופן מיידי. "כאשר יהיה צורך להיערך לשלבים החמורים יותר של הלחימה, ניערך", הדגישו.

יחד עם זאת אלף פיקוד העורף הודה, כי בעצם אין מה לעשות נגד איום גרעיני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד