י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הממשל הרוסי החזיר בעלות על בית כנסת היסטורי

הקהילה היהודית בטווער שבצפון רוסיה חגגה מאה שנה לבניית בית הכנסת ההיסטורי במרכז העיר וקבלת בעלות על המבנה מטעם הממשל המקומי

רבה של רוסיה הגר''ב לאזאר בפתח בית הכנסת ההיסטורי
רבה של רוסיה הגר''ב לאזאר בפתח בית הכנסת ההיסטורי

העיר טווער, הממוקמת בצפון רוסיה, מוכרת יותר כעיר שסבלה שנים מאנטישמיות, שכללה התנפלות על בית הכנסת, ניפוץ מצבות יהודיות ועוד.

אך ביום ראשון השבוע חגגה הקהילה ציון מאה שנה לבניית בית הכנסת ההיסטורי במרכז העיר, שהיא מהוותיקות ברוסיה, וקבלת בעלות על המבנה מטעם הממשל המקומי.

הקהילה בטווער זכתה בשנה האחרונה לעדנה, בהצטרפותה ל'איגוד הקהילות היהודיות', בה חברים בחבר העמים למעלה מ-500 קהילות יהודיות הפעילות במשך כל ימות השנה.

את האירוע המרגש פיאר רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, שהגיע במיוחד ממוסקבה וכובד לשאת את המשא המרכזי. בדבריו עמד הרב הראשי על חשיבותו של בית הכנסת בחיי היומיום של כל יהודי באשר הוא, ושבו צריכים להתרכז כל הפעילות של תורה, חינוך וחסד לכלל יהודי העיר והמחוז. הוא הוסיף וקרא לרב המקום וראשי הקהילה, להרבות בפעילות ולזכות לקדש שם שמים.

באירוע השתתפו רב המקום ר"י רוזנצוויג, רב צבא רוסיה ר"א גורביץ, ראשי הקהילה, ראש העיר ונכבדים רבים.

במהלך ביקורו של הרב הראשי הגר"ב לאזאר, הוא בדק את כשרות המקוה במקום, ועמד מקרוב על פעילות המוזיאון היהודי, הספרייה היהודית, בית הספר היהודי ליום ראשון, העזרה ההומניטרית לנזקקים ועוד.
רוסיה טווער לאזאר בית כנסת קהילה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד