כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ברק אובמה חזר • ניצחון בעימות השני

העימות הטלוויזיוני השני בין אובמה לרומני היה סוער במיוחד וכלל ויכוחים בשורת נושאים • סקרים: הנשיא המכהן נהנה מיתרון של 7 אחוז מול המועמד הרפובליקני

אובמה. צילום ארכיון
אובמה. צילום ארכיון



הלילה (רביעי), במסגרת העימות הטלוויזיוני השני בין הנשיא המכהן של ארה"ב לבין המועמד הרפובליקני - ברק אובמה השיב מלחמה למיט רומני.

רשתות השידור CNN ו-CBS פרסמו סקרים לפיהם זכה אובמה ליתרון של 7% על פני רומני.

על-פי הסקר של רשת CNN הנשיא זכה לאמונם של 46% מן הצופים בעימות לעומת 39% שהאמינו לרומני. על-פי הסקר של CBS האמינו 37% מן הצופים לברק אובמה לעומת 30% שהאמינו ליריבו.

העימות התקיים בלונג איילנד בניו-יורק, שם נדרשו השניים לשאלות מתוך הקהל. השואלים נבחרו על ידי מנחת העימות, העיתונאית קנדי קרול מרשת הטלוויזיה CNN מתוך 80 מצביעים מתלבטים שנבחרו על ידי מכון סקרים.

אובמה הרבה לתקוף את רומני בטענות לאי-אמירת אמת ולניצול פוליטי של המצב הביטחוני בארצות הברית ובעולם. אובמה התייחס לרצח השגריר האמריקני בלוב, לדבריו, מייד לאחר המתקפה על הקונסוליה האמריקנית בבנגזי הורה לתגבר את האבטחה שם ובשגרירויות נוספות של ארצות הברית.

"לרומני הייתה תגובה אחרת לגמרי, כשעדיין התמודדנו עם האיום רומני יצא לתקשורת וניסה להרוויח נקודות פוליטיות. זה לא איך שהמפקד העליון צריך לעבוד", אמר הנשיא.

עימות יצרי

למרות זאת, גם רומני נתן הופעה טובה ונחושה.

רומני האשים את אובמה כי הוא משקיע את כספו מחוץ לארה"ב. "אדוני הנשיא, בדקת את קרן הפנסיה שלך?", שאל רומני. "היא לא גדולה כמו שלך, אז זה לא לוקח כל כך הרבה זמן", השיב אובמה בציניות.

רומני תקף את מדיניות החוץ של אובמה: "תראו מה קורה בסוריה, מצרים, עכשיו בלוב. תראו את המרחק בינינו לבין ישראל, כשהנשיא אמר שהוא עומד להפריד בינינו לבין ישראל", אמר רומני.

לדבריו, "איראן קרובה יותר לפצצה הגרעינית. סוריה היא לא רק אסון של 30,000 אזרחים הרוגים, אלא גם שחקנית משמעותית עבור אמריקה מבחינה אסטרטגית. מדיניות הנשיא במזרח התיכון הייתה מסע התנצלות ומנהיגות של להוביל מאחור, וזה מה שראינו מתפתח לנגד העיניים שלנו".

העימות היצרי ביותר היה סביב סוגית הפיגוע בלוב.

רומני האשים את אובמה שיצא לקמפיין בזמן שאמריקנים נהרגו בבנגאזי וכן שלא כינה את האירוע "פעולת טרור". אובמה, בתגובה, חזר כמה פעמים על הסיסמה "רומני לא אומר אמת".

העימות הבא יתקיים ביום שני הקרוב.
אובמה רומני עימות בחירות נשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד