כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

'טוב' בבית שמש פרשה מהקואליציה • "ראש העיר, כהרגלו, מרח אותנו"

יו"ר סיעת 'טוב' בבית שמש, אלי פרידמן, הודיע לראש העיר משה אבוטבול על הפרישה: "באנו לשרת את הציבור ולא את הממסד" • פרידמן ל'בחדרי חרדים': "ילדים יושבים בבית ללא מקום לימודים, וראש העיר אינו מוכן ללחוץ על מוסדות חינוך" • "יורקים עלינו, ולא נאמר לציבור: יורד גשם"

משה אבוטבול. צילום: יעקב נחומי
משה אבוטבול. צילום: יעקב נחומי

כמעט שלוש שנים אחרי שנכנסה לקואליציה העירונית, סיעת 'טוב' בבית שמש פורשת מהקואליציה.

אלי פרידמן, יו"ר הסיעה והחבר היחיד בה, שיגר אמש (ג') מכתב לראש העיר, משה אבוטבול, בו הוא מודיע כי הסיעה בה הוא חבר נאלצת לפרוש. "אנחנו היינו שם מתוך רצון לשרת את הציבור ולא את הממסד".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מנסה פרידמן להסביר את עיקרי הסיבות לפרישה: "חרטנו על דגלנו שני נושאים עיקריים - החינוך ושיפור פני העיר. הבענו לפני 10 חודשים רצון לצאת מהקואליציה, ראש העיר קיים איתנו משא ומתן, אבל כהרגלו בקודש, הוא מרח אותנו".

לדבריו, "הדרישות היו ברורות, בעיקר בתחום של שיפור פני העיר והחינוך".

פרידמן טוען, כי ילדים וילדות יושבים בבתים ללא מקום לימודים מסודר. "ראש העיר אינו מוכן לגרום לחץ על מוסדות חינוך במטרה לפתור את הבעיות הללו. כבר מזמן קראנו להקים ועדת רבנים שתהיה מוסכמת על כולם, אך זה לא קרה".

לסיכום הוא אומר: "אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד ובעוד שיורקים עלינו, לומר לציבור: יורד גשם".


מעיריית בית שמש נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': ראש העיר מצר על פרישתו מהקואליציה של מר פרידמן,למרות שהקואליציה העירונית הינה רחבה ויציבה, ו- 15 מתוך 19 חברים נמצאים בקואליציה. אולם חלקם של הדברים במכתבו של מר פרידמן אינם נכונים בלשון המעטה, היות שבפעילותו של ראש העיר הוקמו דברים רבים למען בוחרי תנועת טוב ומוסדותיהם ובפרט בשנה האחרונה, מר אלי פרידמן מכיר היטב את הרשימה הארוכה הזו.

ראש העיר מבין כי כעת אנו נכנסים לעידן בחירות בכנסת וברשויות ומשכך זהו צעד המתבקש לתקופה זו של אווירת הבחירות, אך מכתבו של מר פרידמן אינו משקף את דעת חברי סיעת טוב, ואחד מהחתומים על מכתב הפרישה, הרב יצחק אלון כבר פנה לראש העיר והתנער מתוכן המכתב ומההחלטה המנוגדת לדעתו ושנחתמה בשמו שלא בידיעתו שזהו דבר חמור לכשעצמו.

למרות הכל ראש העיר משה אבוטבול קורא לסיעת טוב לחזור לשורות הקואליציה ולפעול במשותף כי האתגרים הינם רבים ורק בקואליציה יציבה ניתן להזיז דברים ולסייע לתושבים. עיריית בית שמש מתמודדת עם אילוצים רבים, מחד עם דרישה להוספת עובדים נוספים בפרט בתחומי הניקיון ושפ"ע בעקבות התרחבות העיר, ומאידך קיים השיקול של ראש העיר שלא להעלאות את תעריפי הארנונה על מנת לממן את עלות העסקתם של עובדים נוספים, כאשר בתווך מגבש ראש העיר יחד עם מ"מ ממונה אגף שפ"ע תוכנית כיצד להתמודד עם הניקיון בשכונות המאוכלסות באלפי ילדים כ"י.

בנוסף, מאז כהונתו של ראש העיר הוקמו בשכונות החדשות כחמש עשרה פארקי משחקים לרווחת תושבי השכונות, והושקעו מיליוני ש"ח בשיקום ושדרוג הקריה החרדית הוותיקה, ובימים אלו החלה העירייה בפוריקט ענק נוסף של שדרוג שכונת ממזרח שמש בהשקעה של 7 מיליון ש"ח.
אלי פרידמן טוב בית שמש משה אבוטבול עירייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד