כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סקר היום שאחרי: דרעי מזניק את ש"ס ל-14 מנדטים

סקר 'הארץ' קובע: דרעי בראשות הנהגה משותפת עם אלי ישי, גוזל 3 מנדטים מהליכוד ומזניק את תנועת ש"ס ל-14 מנדטים • והאם דרעי יעביר את המנדטים לשמאל?

חוזר לש"ס. צילום: יעקב כהן
חוזר לש"ס. צילום: יעקב כהן

דרעי בראשות ש"ס תורם לה 3 מנדטים, ומעלה אותה ל14 מנדטים, כך עולה מסקר 'הארץ' שפורסם הבוקר (ה).

יממה לאחר הטלטלה שעברה ש"ס והמערכת הפוליטית בוחנת את השפעותיה, עוד קודם לכן, ערך עיתון 'הארץ' סקר שהעלה נתונים מרתקים שחלקם נוגעים לגורלה של מפלגת ש"ס.

הסקר נערך כבר שלשום, (ג') עבור "הארץ", על ידי חברת דיאלוג, בפיקוחו של הפרופסור קמיל פוקס מהחוג לסטטיסטיקה באוניברסיטת תל אביב.

הסקר בחן בעיקר את המפה הגושית בבחירות בכמה תסריטים אפשריים. באחד מהם, אולמרט מקים מפלגת מרכז יחד עם מופז, לבני ולפיד, ובמקביל אריה דרעי מוצב בבנהגה משותפת עם השר אלי ישי.

מתברר שגם במקרה הזה, גוש הימין אינו מאבד את הרוב ונותר עם 63 מנדטים. אך מפלגת אולמרט-לבני-לפיד גורפת 25 מנדטים, והליכוד יורד ל-24 בלבד.

מי שנוטל את המנדטים מהליכוד הוא אריה דרעי בראשות ש"ס ומעלה אותה ל-14.

"לכאורה", לא יכול עיתון ה'ארץ' להסתיר את תקוותו, "דרעי הוא שובר שוויון. הוא האיש שעל פי חזונו של החבר הטוב חיים רמון, ייקח את 14 המנדטים שלו, יחצה בדילוג את הקווים ויעניק לאולמרט את הרוב להקמת ממשלה; בגלל חברותם, בגלל החברות עם רמון ובגלל היחסים הידידותיים עם לבני"...

נתונים נוספים העולים מהסקר מגלים כי לפיד, למרות הצטרפותו של יעקב פרי, מדשדש סביב עשרת המנדטים ומפלגת העצמאות של אהוד ברק אינה עוברת את אחוז החסימהר.

נתון נוסף מגלה שרשימת מרכז-שמאל בראשות פרס עשוייה לגרוף 32 מנדטים.

גם כאן 'הארץ', מנסה להשתעשע ברעיון שיגאל את השמאל מהאופוזיציה. הם א למדו מניסיון העבר: פרס תמיד מנצח בסקרים אבל מפסיד בקלפי.
סקר הארץ דרעי אולמרט לבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד