כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

גורבצ'וב בפגישה עם הגר"ב לאזאר: "רוסיה טובה ליהודים"

מיכאיל גורבצ'וב, נשיא ברית המועצות שעשה היסטוריה ומחק את שלטון הקומוניזם, נפגש עם רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר • הבטיח בואו למוזיאון היהודי הראשון המוקם במדינה

הגר"ב לאזאר וגורבצ'וב
הגר"ב לאזאר וגורבצ'וב

לא הרבה אנשים בדור שלנו עשו מהפכות של ממש. יחידים הם האנשים שנחקקו בהיסטוריה העולמית כמי שחוללו מהפכה ששינתה את העולם. אחד מאותם יחידים הוא נשיא ברית המועצות לשעבר, מיכאיל גורבצ'וב, האיש ששחרר מאות מיליונים מעולו של המגף הקומוניסטי, ומחק שלטון עריץ של שנות דור, והפך את מסך הברזל לדלת כניסה לעולם נעלם.

הודות לגורבאצוב יצאו מיליוני יהודים מרוסיה לארץ הקודש ולעולם כולו, והודות לו יהדות חבר העמים יצאה מן המחתרת וקמה מחדש על רגליה בגאון. העולם כולו והעולם היהודי נראה אחרת לפני שלטונו ואחרי שלטונו.

בתקופה זו, בה מציינים עשרים שנה לנפילת שיטת הממשל הקומוניסטית, אמר גורבצו'ב לרבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר: "רוסיה טובה ליהודים והיהודים, טוב להם ברוסיה – ואני גאה במצב נוכחי זה, אליו הובלתי את ההיסטוריה".

את הדברים אמר נשיא ברית המועצות לשעבר בעת פגישה עם רבה של רוסיה, הגר"ב לאזאר, שהגיע להזמינו לבקר במוזיאון היהודי החדש שנבנה על-ידי 'איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה'.

המוזיאון היהודי החדש, יהיה אחד הפרויקטים המושקעים והגדולים שידעה רוסיה היהודית אי-פעם ויאפשר למיליוני אנשים, יהודים וגויים, לראות, לחוות וללמוד מקרוב על ההיסטוריה המפוארת של היהודים, החל מבריאת העולם, מעמד מתן תורה, בניין בית המקדש, התקופות הקשות שסבל העם היהודי בכל דורותיו, על התורה הקדושה, רבניה, קהילותיה ועד לימינו אנו ובפרט סיפורם של אלפי היהודים ששמרו על הגחלת היהודית תחת השלטון הקומוניסטי, תוך מסירות נפש של ממש, בבחינת 'הזורעים בדמעה' וכעת – עם הפריחה היהודית הגדולה ברוסיה – 'ברינה יקצרו'.

גורבצו'ב עומד בקשר חם עם הקהילה היהודית, תוך מעקב תמידי על פריחת החיים היהודיים בכל רחבי מדינות חבר העמים.

בסיום הפגישה, נענה גורבצ'וב להזמנת רבה של רוסיה והבטיח את ביקורו הקרוב.
רוסיה לאזאר גורבצ'וב מוזיאון מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד