כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פינטו מאיים: הפסיקו לסקר פרשת השוחד בה אני חשוד

"הנכם נדרשים להפסיק כל הפירסומים המבזים כנגד הרב ומשפחתו", כותב עו"ד של יאשיהו פינטו ל'בחדרי חרדים' על סיקור פרשת השוחד • מנכ"ל האתר: "ניסיון ציני של סתימת פיות"

יאשיהו פינטו
יאשיהו פינטו

"הנכם נדרשים לאלתר להפסיק את כל הפירסומים המבזים כנגד הרב ובני משפחתו", כך מאיים הרב יאשיהו פינטו במכתב מפתיע שנחת במשרדי אתר 'בחדרי חרדים'.

פרשיית השוחד בה מעורבים הרב יאשיהו פינטו ורעייתו דבורה נחשפה בסופשבוע שעבר ופורסמה בכל כלי התקשורת בישראל. לפי הודעת משטרת ישראל, חשודים הרב ורעייתו במתן שוחד של 100 אלף דולר לקצין משטרה בכיר. כך גם העלתה החקירה אי-סדרים חמורים בעמותת 'חזון ישעיהו' בה היה קשור, לצד העברות מיליוני שקלים של כספי צדקה לחשבונה האישי של הרבנית פינטו.

ככל כלי תקשורת אחר, אתר 'בחדרי חרדים' סיקר גם הוא את הפרשה, באובייקטיביות ובהגינות. אך הרב, פרקליטיו ויח"צניו, שאינם רווים נחת, לשון המעטה, מהתפוצצות הפרשייה, מנסים לעצור את הסיקור.

"מרשינו נדהם לגלות", כותב עו"ד ירון ליפשס ממשרד עורכי הדין כספי ושות' - המייצג את הרב, "כי בימים האחרונים מתפרסמים באתר האינטרנט שבבעלותכם ובניהולכם 'בחדרי חרדים' ובפורומים הכלולים באתר זה, פרסומים שקריים ומבזים בנוגע לרב פינטו, לבני ביתו וחצירו".

הפרסומים הללו, טוען עורך הדין, הינם עבירה על חוק לשון הרע.

אך לא רק זאת: עורך הדין שולף טיעון מקורי ומפולפל, לפיו יש בפרסומים הללו משום "עבירה של ניסיון לשיבוש מהלכי חקירה והטרדת עד".

בימים אלה - מזהיר עורך הדין - הרב פינטו אומד את הנזקים שנגרמו לו, לבני משפחתו ולחצירו עקב הפרסומים ואלה נאמדים במיליוני שקלים. והוא מסיים: "הוא הנחה אותנו לנקוט בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותו על מנת להיפרע בגין הנזקים שנגרמו לו".

"מדובר בניסיון ציני של סתימת פיות", אומר גיא כהן, מנכ"ל חברת גלובל נטוורקס (המו"ל של 'בחדרי חרדים'). "אתר 'בחדרי חרדים' מצטיין כתמיד בסיקור אובייקטיבי ונטול משוא פנים. אנו מסקרים את הפרשה בהגינות ותוך היצמדות לעובדות, כפי שפורסמו על-ידי משטרת ישראל או בכלי תקשורת אחרים. המכתב הזה והאיומים הכלולים בו אינם אלא ניסיון להלך אימים ולפגוע בסיקור הפרשה. טוב יעשה אדון פינטו אם יפנים את חשיבות זכות הציבור לדעת ואת חופש העיתונות במדינת ישראל.

"הימים בהם בעלי עוצמה וכוח בציבור החרדי זכו לחסינות בכלי התקשורת החרדים חלפו ללא שוב. אנו נעמוד בפרץ, לא נרתע משום איום בריוני ככל שיהיה, ונמשיך לשרת את ציבור הגולשים בהגינות ולהוות עבור הציבור החרדי כלי מוביל באספקת מידע אמת בזמן אמת".
יאשיהו פינטו שוחד דבורה פינטו איום חופש העיתונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 69 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד