י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האיחוד הלאומי והבית היהודי התאחדו • ומי בחוץ?

זקני רבני הציונות הדתית כינסו את חברי 'האיחוד הלאומי' ו'הבית היהודי' למפגש אחדות לקראת הבחירות • אבל הח"כים בן ארי ואלדד מאיימים: נרוץ באופן עצמאי

כצל'ה בהכרזה. צילום: רועי עדות
כצל'ה בהכרזה. צילום: רועי עדות



אחרי תקופה ארוכה של שיחות ומפגשים בין חברי האיחוד הלאומי ומתמודדי הבית היהודי, זה קרה: הציונות הדתית מתאחדת.

היום (חמישי) בשעות הצהריים התכנסו חברי האיחוד הלאומי וכל מתמודדי הבית היהודי למפגש אחדות בו חתמו כולם על הצהרה כי הם מתחייבים לרוץ יחד בבחירות הבאות, ולחתום על הסכם אחדות מיד בתום הפריימריז ב"בית היהודי".

הכינוס נערך ביוזמת זקני רבני הציונות הדתית שפעלו רבות למען האחדות, הרב זלמן מלמד, הרב צפניה דרורי הרב חיים דרוקמן והרב איתן איזמן שגם הנחה את הכינוס.

הרב איתן אייזמן אמר: "אנחנו מבקשים ללכת יחד באחדות מלאה. הצדדים הטכניים פחות חשובים. אני מקווה שכולנו נלך ביחד ונהיה הפתעת הבחירות".

הרב זלמן מלמד שהתרגש במהלך דברין אמר כי "איחוד הרשימות לא נובע מהכרח אלא מתוך ההבנה שהיסודות העם התורה והארץ מוסכמים מבלי לטשטש את הגוונים השונים בציבור. ההתכנסות הזו מטרתה לסלק את כל הספקות: הולכים ביחד בבחירות. אנו בדרך למהפכה חינוכית תורנית ומוסרית בהנהגת המדינה".

הרב דרוקמן הוסיף כי "האחדות הייתה צריכה להתקיים כבר מזמן. האיחוד הזה הוא כל כך טבעי כל כך אמיתי וכל כך נצרך. אין ספק שהציבור יתמוך באיחוד הזה. הפוטנציאל גדול מאוד וכל אלו שהצביעו עד עכשיו למפלגות האחרות חייבים לחזור הביתה. חזק ונתחזק".

מנוע פוליטי חדש

השר דניאל הרשקוביץ: "העובדה שהציבור הדתי לאומי לא נמצא ביחד היא תופעה תמוהה. תורת ישראל ארץ ישראל ועם ישראל גדולים יותר מכל שאר השיקולים. הפוטנציאל של הציבור הדתי לאומי ממימד ועד כהנא הוא פי שלושה או ארבעה ממה שיש לנו היום בכנסת , בע"ה נעשה ונצליח!"

יו"ר האיחוד הלאומי יעקב כץ כצל'ה אמר: "האיחוד הזה הוא הדבר הכי גדול שקורה כאן. אנחנו נהיה אבן הראשה ועמוד התווך של הממשלה הבאה".

ח"כ זבולון אורלב אמר: "הודעתי הרבה פעמים שאין מצב שאבחר לעמוד בראש המפד"ל ולא יהיה איחוד. מי שלא רוצה אחדות שלא יצביע לי. אסור לקום מפה לפני שמקימים צוות שלא עסוקים בהתמודדויות בתוך המפלגה ושיתחילו להכין עכשיו את כל הפעולות כדי להקים את כל המטות האפשריים כבר עכשיו".

יו"ר הועדה לביקורת המדינה ח"כ אורי אריאל: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בישועתו. העם היהודי מורכב מהרבה צבעים אבל היופי הוא סה"כ של כולם ביחד, לא כל אחד בנפרד. יש אהבה ויש ידידות, יש יכולת ויש אפשרות, זה חיוני לעם ישראל כולו".

ח"כ אורי אורבך, יו"ר הבית היהודי אמר: "ההבדלים מספיק קטנים ועם קצת רצון טוב וויתורים גם נצליח. שיתוף הפעולה הזה מחזיר אותנו לחיים. המנוע הפוליטי החדש יזרים כוחות חדשים לציבור כולו. אפשר להגיע להישגים רבים אנחנו רק פותחים דלת בבחירות הקרובות וזו דרך שאיתה נגיע רחוק".

נפתלי בנט המתמודד על ראשות הבית היהודי סיכם ואמר כי "משהו חדש מתחיל בציונות הדתית ובגדול! היינו על סף הכחדה והיעלמות פוליטית. אנחנו מסכימים על הרוב וזה מספיק כדי להוביל וללכת ביחד. אנחנו רוצים מדינה יהודית ולא שבית המשפט ייקח אותנו למקומות לא טובים. המשימה בדור שלנו זה להחזיר את הנשמה היהודית למדינת ישראל".

הכינוס הסתיים בצילום משותף של כולם ובשירת התקווה ו"אני מאמין", אך למרות האווירה החגיגית קשה היה להתעלם מכך שפלג מרכזי מאד ב"איחוד הלאומי" נמנע מליטול חלק במפגן האחדות - חברי הכנסת מיכאל בן ארי ואריה אלדד, המאיימים כי ירוצו עצמאית.
האיחוד הלאומי מפד''ל כצל'ה דרוקמן זלמן מלמד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד