י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרשת דיל: שש שנות מאסר וקנס ל'מויסר' שלמה דואק

עונש קל לשלמה דואק: שש שנות מאסר וקנס של 22 מיליון דולר • נאסר עליו לעסוק בנדל"ן ובהשקעות כספיות • הסיבה להקלה: סייע בהפללת 46 אנשים מהקהילה החלאבית והחרדית

שלמה דואק. צילום ארכיון
שלמה דואק. צילום ארכיון

שלמה דואק, ה'מויסר' שהסגיר את בני הקהילה החלבית בניו ג'רזי ב'פרשת דיל', כאשר חשף הלבנות הון בתוככי הקהילה והסגיר רבנים, אישי ציבור ואנשי עסקים - ספג הערב (ה) עונש של שש שנות מאסר וחמש נוספות על תנאי - על חלקו בפרשה. במסגרת גזר דינו, אסר השופט ג'וז לינארס מבית המשפט בניוארק על דואק לעסוק בנדל"ן ובהשקעות כספיות מסוג דומה. השופט גם הטיל על דואק קנס של 22 מיליון דולר.

לפני שניתן גזר הדין, אמר דואק בבית המשפט: "לפני שאכנס מאחורי סורג ובריח, אני אדאג לפצות את כל האנשים שפגעתי בהם". הוא גם התייחס לצורה שבה הוריו התכחשו לדרך שבה נקט בשיתוף הפעולה עם ה-f.b.i, "יש אדם אחד שאשם בכך - וזה אני".

גזר הדין עורר כעס ותדהמה בקרב בני הקהילה החלאבית בעיירה דיל, שציפו לעונש חמור בהרבה.

לפני שבוע הגישו עורכי דינו בקשה להקלה בפסק הדין בשל מצבו הנפשי המעורער והגדירו אותו כ"חולה נפש". דואק ציין, כי גם ארבעה מבני משפחתו סובלים מבעיות נפשיות דומות.

דואק, שהיה שותף מלא בעבירות הלבנת ההון, והיה צפוי לקבל עונש מאסר ממושך יותר מזה שספג, הפליל 46 בני אדם ושיתף פעולה עם האף.בי.אי במשך שלוש שנים. חלק מאותם אנשים כבר הורשעו, ובהם גם רבנים בכירים בקהילה. מתוך 46 האנשים שדואק הפליל, אדם אחד נפטר, 32 נאשמים הודו באשמה, 4 הורשעו, 2 זוכו מאשמה, ואדם אחד הצליח להימלט.

מחר (ו) ממתין לדואק משפט נוסף ב'מונמאוס קאונטי' בשל הונאת בנק אחרת.

עוד בנושא:
היום: גזר דינו של 'המויסר' • "יצטרך לשלם מחיר כבד"

מוקדם יותר אמרו בקהילה החלאבית בדיל שבניו ג'רזי: "האיש הזה אחראי למשבר קשה ממנו סובלים בקהילה עד היום, כשההלשנה שלו הרסה בין היתר משפחות ובתים. הוא יצטרך לשלם מחיר כבד וכך אנחנו מקווים שיהיה" - תקווה שנכזבה.

מאז הפרשה, עבר דואק להתגורר עם משפחתו בבולטימור. אביו, שנחשב לאחד מהרבנים הבולטים בתוך הקהילה - נאלץ בעקבות הפרשה לסגור את מוסדותיו.

החל מיוני 2011 שוהה דואק בכלא, לאחר שה-f.b.i הפסיק לפרוש עליו את חסותו, זאת לאחר שהתברר כי שיקר בחקירה שעבר לאחר ניסיון גניבת רכב שכור מחברה בעיר בה התגורר. התובע ביקש מאסר בית, אך בבית המשפט נגזר עליו מאסר בפועל.
שלמה דואק מאסר פרשת דיל הון חלבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד